چه تفریحاتی در آنکارا مجانی هستند؟

به گزارش جملات زیبا، تفریحات مجانی در آنکارا | Free fun in Ankara

همه آدم ها از واژه مجانی خوششان می آید مخصوصا اگر مسافر باشند و در راه مقصد خود تفریح و یا خدمتی مجانی باشد که بیشتر خوششان می آید چون به هر حال چه به شیوه لاکچری سفر کنید و چه به صورت بک پکری و خیلی جمع و جور از هر چیزی که رایگان در اختیار شما قرار بگیرد، استقبال خواهید کرد. با توجه به این که در فصلی قرار گرفته ایم که بهترین فصل برای سفر به ترکیه و مخصوصا شهر آنکارا به حساب می آید سوالی که پیش می آید این است که تفریحات مجانی در آنکارا چه چیزهایی هستند؟ آیا جاذبه و یا فعالیت تفریحی در شهر آنکارا برای گردشگر ها وجود دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، تفریحات مجانی در آنکارا را مورد آنالیز قرار دهیم.

چه تفریحاتی در آنکارا مجانی هستند؟

همه چیز درباره تفریحات مجانی در آنکارا

وقتی اسم آنکارا می آید، همه به یاد شهری می افتند که بیشتر ظاهری رسمی و اداری دارد و همچون استانبول برای جهانگرد ها و گردشگران جالب توجه نیست. باید به حضورتان عرض کنیم که این تفکر درباره آنکارا به قدری اشتباه است که بعضی درباره این شهر فکر می نمایند که استانبول پایتخت ترکیه است نه آنکارا! آنکارا یک شهر بسیار عظیم و پر جاذبه است که درست است که شهرت جاذبه هایش در زیر سایه جاذبه های دیدنی و تمام نشدنی استانبول قرار گرفته اما هیچ کدام این ها باعث نمی شوند تا گردشگران به این شهر زیبا نروند و ترکیه را از منظر آنکارا نبینند.

در این شهر زیبا و بسیار عظیم انواع و اقسام جاذبه ها هم برای اهالی شهر و هم برای گردشگران داخلی و خارجی موجود است. از جاذبه های تاریخی و اصیل گرفته تا جاذبه های مدرن و پیشرفته امروزی. انواع و اقسام مراکز خرید پیشرفته و زیبا تا بازارهای سنتی این شهر و رستوران ها و کافه های مختلف آنکارا خود از جاذبه های دیدنی این شهر هستند. با رزرو هتل در آنکارا و نزدیک به این جاذبه ها، حتی هزینه ای برای حمل و نقل نمی پردازید.

حال با توجه به این که هر کسی دوست دارد تا وقتی از سفرش باز می گردد، مقداری از بودجه اختصاص داده شده برای جاذبه گردی و تفریحات خود را به خانه بازگرداند، در این مورد به خصوص یعنی شهر آنکارا به نظرتان چه جاذبه های رایگان و مجانی هستند و در عین حال ارزش دیدن و بازدید کردن را دارند؟ به عبارتی دیگر تفریحات مجانی در آنکارا که اتفاقا ارزش دیدن و بازدید کردن را داشته باشند، کم نیستند. این جاذبه ها که همگی دارای طیف های مختلفی هستند، از جاذبه های تاریخی گرفته تا جاذبه های جدید را در بر گرفته اند. بهترین تفریحات مجانی در آنکارا را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

آنکارا WEATHER

بهترین تفریحات مجانی در آنکارا

  • مسجد قوجا تپه | Kocatepe Mosque

ترکیه دارای مساجد بسیار زیبا و دیدنی است و این مساجد دیدنی تنها به شهر استانبول محدود نمی شوند بلکه یکی از زیباترین این مساجد در آنکارا قرار گرفته است و مسجد قوجا تپه نام دارد. دیدن و بازدید کردن از مسجد قوجا تپه یکی از جالب ترین تفریحات مجانی در آنکارا است. مسجد قوجا تپه به این خاطر به این نام معروف شده است که بر روی تپه ای به همین نام قرار گرفته است. البته این مسجد دارای تاریخ پربار چند قرنی نیست بلکه ساخت آن در سال 1967 میلادی شروع و در سال 1987 هم سرانجام پذیرفت. مسجد قوجا تپه دارای 4 مناره بلند و بالا است که هر کدام دقیقا 88 متر ارتفاع دارند. اگر از ما می شنوید، یک بار در روز از این مسجد و تزئینات داخلیش دیدن کنید و یک بار در شب و هنگامی که چراغانی شده است، از آن بازدید نمایید.

  • قلعه آنکارا | Ankara Kalesi

از دیگر تفریحات مجانی در آنکارا که در زمره جاذبه گردی ها هم قرار می گیرد، بازدید از قلعه تاریخی آنکارا است. قلعه آنکارا یکی از تاریخی ترین بناهای آنکارا است. قدمت این بنا به دوران امپراتوری های بسیار قدیمی همچون رومیان و عثمانیان است. از آن جایی که قلعه آنکارا یکی از نمادهای اصلی این شهر است، شما با بازدید از آن گویی از بخش زیادی از آنکارا دیدن نموده اید. مخصوصا که اگر به بالای آن بروید، می توانید یکی از بهترین منظره ها از شهر آنکارا را داشته باشید. این قلعه با این که یکی از تاریخی ترین بناهی موجود در آنکارا است، اما با این حال تا به الان چندین بار مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است که البته هیچ چیز از اهمیت این بنا کم ننموده است.

  • گشت و گذار در بازار سامان | Saman Market Ankara

یکی از جاهایی که در آنکارا وجود دارد و شما هم می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید، بازار سامان است. خوبی گشت و گذار در بازار سامان این است که در این بازار سنتی هم می توانید جاهای دیدنی را بینید و قدم زنان در بین مردم و فرهنگ آنکارایی ها قدم بزنید و هم اگر خواستید تا خرید کنید، همه چیز برای شما مهیاست. به هر حال بازار سامان آنکارا یکی از بازارهای بسیار قدیمی آنکارا است که در آن انواع ادویه ها، میوه های خشک شده، فرش و دیگر وسایل سنتی خرید و فروش می گردد.

  • آنیت کبیر | Anıtkabir

آنیت کبیر، مقبره و محل دفن آتاترک کبیر است که به عنوان اولین رئیس جمهور ترکیه معرفی می گردد. آنیت به معنای قبر به یاد ماندنی است. برای ساخت آنیت کبیر دولت ترکیه بسیار وقت گذاشت و حتی برای طراحی آن یک فراخوان بین المللی داد که طرح برگزیده هم معرف شخصیت رهبرشان باشد و هم نشانگر شخصیت مردم ترکیه باشد. به هر حال امروزه این بنا یکی از زیباترین بناهای تاریخی کشور ترکیه است که از لحاظ ارتفاع نیز بعد از قلعه آنکارا در رده بعدی بلندترین های استانبول قرار می گیرد. بازدید از این مجموعه بسیار جالب است و به تمام کسانی که به آنکارا سفر می نمایند، توصیه می گردد.

  • پارک گیاه شناسی آنکارا | Ankara Botanical Park

یکی از جاذبه هایی که برای شما موجبات تفریحات مجانی در آنکارا را فراهم می آورد، پارک گیاه شناسی آنکارا است. این پارک زیبا که گشت و گذار در آن هم فال است و هم تماشا، آن قدر محیط طبیعی خوبی دارد که هم برای پیکنیک رفتن مناسب است و هم برای گذراندن یک روز در دل طبیعت آنکارا. در این پارک انواع و اقسام تمام درختان و همچنین گیاهان بومی آنکارا وجود دارد و به شکلی مرجعی کامل برای کسانی است که به طبیعت و علی الخصوص طبیعت آنکارا علاقه مند هستند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 450

به "چه تفریحاتی در آنکارا مجانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تفریحاتی در آنکارا مجانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید