چشمه ورگینه وا ساری ، استان مازندران

به گزارش جملات زیبا، چشمه ورگینه وا ساری

چشمه ورگینه وا ساری یا گرگین وا از جاهای دیدنی ساری در بخش دودانگه شهرستان ساری و در یک کیلومتری روستای خوش نشان واقع شده است. در ادامه مطلب همراه مجله خبرنگاران باشید تا با این چشمه زیبا بیشتر آشنا شوید.

چشمه ورگینه وا ساری ، استان مازندران

ورگینه وا یکی از جاذبه های دیدنی استان مازندران است که در حوالی روستای خوش نشان قرار داد. این چشمه زیبا در میان درختان زیبای جنگل های هیرکانی پنهان شده و آب آن خاصیت درمانی دارد.

در محدوده این چشمه دو استخر مجزا برای آقایان و خانم ها تعبیه نموده اند که آب آن از چشمه ورگینه وا یا در گویش محلی گرگینه وا تامین می گردد. اطراف این چشمه آلاچیق هایی نیز برای مسافران ساخته شده تا بتوانند یک روز مجذوب نماینده را کنار این چشمه خنک سپری نمایند.

بخش دودانگه ساری منطقه ای در جنگل های حفاظت شده با وسعت تقریبی 570 کیلومتر مربع میباشد.که از شمال به بخش کلیجمان رستاق ساری ، از جنوب به استان سمنان و رشته کوهای البرز،از شرق به بخش چهار دانگه ساری و از غرب به شهرستان سواد کوه محدود میگردد.

در این منطقه چشمه های بسیار مجذوب نمایندهی دیده میگردد که برخی از آنها به جهت قرار داشتن در دل جنگل های بخش دودانگه و نداشتن مکان مناسبی برای احداث امکانات رفاهی خیلی قابل دسترس نیستند. اما بسیاری از آنها،هم قابل دسترس اند و هم دارای امکانات رفاهی مناسبی میباشند تا شما بتوانید به راحتی زمانی را در آنجا به خوبی سپری کنید.

چشمه ورگینه وا یکی از آن جاذبه هاست که جدا از طبیعت دیدنی خود در میان انبوهی از درختان پهن برگ با صدای دلنشین پرندگان خوش صدا، گفته شده که خاصیت درمانی برای بیشتر بیماری های پوستی و عضلانی مانند درد های رماتیسمی را نیز داراست.

این چشمه در حاشیه رود خانه اشک واقع شده که دارای چشمه های کوچک متعدد میباشد . به همین دلیل به آن چهل چشمه نیز میگویند. اولین چشمه در سمت راست جاده دیده میگردد که با لوله به سمت چپ جاده راهنمایی شده و این بین ابشار کوچکی را شکل داده که به رود خانه اشک میریزد.

برای رسیدن به دیگر چشمه ها که چشمه اصلی همان ورگینه واست، باید از سه نقطه رودخانه عبور کنید تا به آن برسید. چشمه ورگینه وا از دل جنگل سرچشمه میگیرد و مسیری نه چندان طولانی را از میان درختان سرسبز طی میکند تا به استخری که آب چشمه در آن جمع میگردد برسد.این استخر استفاده از این چشمه را برای گردشگران بسیار سهل و آسان میکند و باعث میگردد روز به یادماندی را در این منطقه برای خود به یادگار بگذارند.

امکانات گردشگری در مجاورت چشمه

در سال های گذشته امکانات زیادی در این چشمه در دسترس نبوده است.اما در چند سال اخیر برای رفاه حال گردشگران امکاناتی فراهم شد نظیر:

  • جاده آسفات
  • استخر سرپوشیده(که آب چشمه به آن میریزد)
  • سرویس بهداشتی
  • شن ریزی جاده منهی به مجتمع
  • سوپر مارکت
  • آلاچیق
منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1818

به "چشمه ورگینه وا ساری ، استان مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه ورگینه وا ساری ، استان مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید