وام 200 میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش جملات زیبا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد از رایزنی با بعضی بانک ها برای پرداخت وام 200 میلیونی مسکن و یک وام ضروری 70 میلیون تومانی در قالب مرابحه به کارکنان و هیات علمی دانشگاه اطلاع داد.

وام 200 میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

خبرآنلاین: مجید مشکینی با اشاره به مصوبات جلسه هیأت رئیسه دانشگاه، گفت: با توجه به تاکید اعضای هیأت امنا و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان یکی از اولویت های این معاونت در دستور کار نهاده شد و ضمن آنالیز موضوع، قوانین و مقررات لازم برای حذف این سودها تهیه و تدوین شد.

وی ادامه داد: از دهه شصت چند نوع تسهیلات اعتباری در قالب وام های ضروری، مسکن، خودرو و تعمیر مسکن از محل منابع داخلی دانشگاه آزاد اسلامی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت و از این وامها سود دریافت می شد که خارج از عقود اسلامی و بخشنامه های دانشگاه بود و با موازین شرعی مخالفت داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود یک سال است که در این معاونت به دنبال اصلاح وام های خارج از عقود اسلامی دانشگاه بودیم که خوشبختانه در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه و همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) موضوع حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی در دانشگاه به تأیید رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه رسید.

مشکینی تشریح کرد: براساس بند یک این بخشنامه، کلیه تسهیلات اعطایی از محل منابع داخلی دانشگاه، از ابتدای خردادماه سال 1399 در قالب قرض الحسنه بوده و کارمزد تمامی آنها صرفاً براساس نحوه محاسبه کارمزد وام صندوق پس انداز دانشگاه، مندرج در بخشنامه شماره 56/402991 مورخ 1391/11/18 محاسبه و دریافت می گردد و مابقی شرایط تابع مقررات مندرج در بخشنامه و دستورالعمل های قبلی است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین براساس تبصره این بخشنامه، مانده بدهی وام های تسویه نشده، پس از کسر مانده سود در تاریخ یک خردادماه می بایست به عنوان تسهیلات جدید تلقی و کارمزد آن براساس کارمزد مندرج در بند یک محاسبه و به مانده اصل تسهیلات اضافه و طبق مانده تعداد اقساط قبل از تاریخ یک خردادماه مجدداً تقسیط و از دریافت کنندگان تسهیلات دریافت و اعمال حساب گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: خلاف آنچه از سوی بعضی جریان ها گفته می شد، ما به هیچ وجه تغییری در وام ها نداشتیم و مقابل ارائه تسهیلات را نگرفتیم، بلکه تنها به دنبال حذف سود خارج از عقود اسلامی بودیم، چرا که معتقدیم تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

مشکینی از رایزنی و مقدمات انعقاد قرارداد با بعضی از بانک ها برای ارائه تسهیلات به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط مالی کشور همه کوشش ما برطرف نگرانی معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی است. با توجه به این موضوع، صحبت های اولیه برای دریافت وام 200 میلیون تومانی مسکن و وام ضروری 70 میلیونی در قالب مرابحه اجرا شده که به زودی نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 426

به "وام 200 میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 200 میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید