مک مینی نو با طراحی نو و چیپ M1X شاید در چند ماه آینده معرفی گردد

به گزارش جملات زیبا، با توجه به گزارشی که به تازگی در بلومبرگ منتشر شده است، اپل در ماه های آینده از نسل نو مک مینی یا همان مک مینی M1X با طراحی و سخت افزار به روز شده رونمایی خواهد نمود.

مک مینی نو با طراحی نو و چیپ M1X شاید در چند ماه آینده معرفی گردد

آخرین مدل موجود از مک مینی که در سال 2020 معرفی گردید، در کنار مک بوک ایر و مک بوک پرو یکی از اولین محصولات کوپرتینویی ها بود که به چیپ اختصاصی M1 آن ها مجهز شد. اما برخلاف سخت افزار، در آن موقع هیچ یک از 3 محصول نام برده در بخش طراحی تغییری نسبت به نسل قبل خود نداشتند.

البته به نظر می رسد اپل میخواهد این محصولات را با طراحی تازه و سخت افزار قدرتمند تر به روز کند. اولین این محصولات مک بوک پرو خواهد بود و در ادامه در سال آینده شاهد معرفی مک بوک ایر تازه خواهیم بود. بعلاوه، در برنامه اپل نام مک مینی تازه هم دیده می گردد.

مک مینی M1 که در سال گذشته معرفی گردید، برای وظایف مختلف انتخابی مناسب به نظر می رسد. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در نوشته های خود درباره این محصول گفته است اپل هنوز به فروش مدل مجهز به چیپ اینتل ادامه می دهد چون کاربران از آن به اسم ابزار توسعه نرم افزار، سرور و یا سیستم ویرایش ویدیو استفاده می نمایند و این فزونی تا معرفی مدل قوی تر مجهز به چیپ M1X که چند ماه دیگر از راه می رسد ادامه دار خواهد بود.

او در ادامه از تغییرات مک مینی M1X گفته است که قرار است با ظاهری متفاوت تر و تعداد درگاه های بیشتر نسبت به مدل فعلی فراوری گردد. در اوایل ماه جاری میلادی، گورمن در مقاله ای دیگر اعلام نموده بود مک مینی تازه مدت کوتاهی پس از معرفی مک بوک پرو رونمایی خواهد شد.

علاوه بر گورمن، جان پروسر، یوتیوبر معروف هم به مک مینی M1X اشاره نموده و گفته است این محصول نسل تازهی از طراحی صنعتی برای یک عضو مستقل خانواده مک را به نمایش خواهد گذاشت.

بر اساس گفته های او، بخش بالایی بدنه مک مینی 2021 با ظاهری شبیه به پلکسی گلس نور را بازتاب می دهد و سایر قسمت های بدنه هم از آلومینیوم ساخته می شوند.

تجهیز مک مینی تازه به چیپ M1X به این دستگاه امکان می دهد از تنوع وسیعی از پورت ها پشتیبانی کند که شامل یک پورت USB4، پورت های تاندربولت 3، دو پورت USB-A و یک پورت HDMI خواهند بود.

منبع: 9TO5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1244

به "مک مینی نو با طراحی نو و چیپ M1X شاید در چند ماه آینده معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک مینی نو با طراحی نو و چیپ M1X شاید در چند ماه آینده معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید