مک بوک پرو و آی مک دو برابر قوی تر از مدل های فعلی

به گزارش جملات زیبا، امشب کنفرانس WWDC 2020 برگزار می گردد و انتظار می رود در این مراسم آنلاین اپل خبر مهاجرت به سمت پردازنده های ARM را اعلام کند. اخیرا تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو پیش بینی خود مبنی بر استفاده از این پردازنده ها در نسل آینده مک بوک پرو و آی مک را ارائه نموده است.

مک بوک پرو و آی مک دو برابر قوی تر از مدل های فعلی

به گفته کو، آخرین مک مجهز به پردازنده اینتل،آی مک جدید اپل با نمایشگر 24 اینچی و حاشیه های باریک خواهد بود که در فصل سوم سال جاری وارد بازار می گردد، البته مدل مجهز به پردازنده ARM این کامپیوتر در فصل اول سال آینده میلادی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

اولین محصول مک مجهز به پردازنده ARM، مک بوک پرو 13 اینچی خواهد بود که در فصل چهارم سال جاری یا فصل اول 2021 به فروش می رسد. به اعتقاد کو، طراحی این لپ تاپ تفاوتی با نسل کنونی آن ندارد. گفته شده با فراوری مک بوک پرو مجهز به پردازنده ARM، فراوری نمونه های اینتل آن متوقف می گردد، با این حال هنوز نمی دانیم چنین رویه ای برای آی مک نیز صادق است یا خیر.

به اعتقاد کو، مک بوک های مجهز به پردازنده ARM با طراحی جدید، از اواسط سال 2021 وارد خط فراوری می شوند. مهاجرت کامل از پردازنده های اینتل به ARM، یکسال تا 18 ماه طول می کشد. به گفته این تحلیلگر، دستگاه های مجهز به پردازنده های ARM در مقایسه با نمونه های قبلی مجهز به تراشه های اینتل، 50 تا 100 درصد عملکرد بهتری خواهند داشت که این میزان بستگی به تصمیم اپل دارد.

در صورتی که پردازنده اپل 50 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به چیپ اینتل داشته باشد، این شرکت می تواند با حفظ عملکرد، شارژدهی باتری را افزایش دهد یا با حفظ شارژدهی، قدرت بالاتری در اختیار خریداران قرار دهد.

مهاجرت از پردازنده های اینتل به ARM یک اتفاق تاریخی خواهد بود که البته در سال 2005 نیز مشابه آن را دیده بودیم. اپل در WWDC 2005 اعلام نمود که بجای پردازنده های PowerPC، از چیپ های اینتل استفاده می نماید. در ژانویه 2006 اولین مک مجهز به این پردازنده ها وارد بازار شد. در این سال آی مک با پردازنده Core Duo وارد بازار شد و مک بوک پرو جدید جایگزین پاوربوک G4 شد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 561

به "مک بوک پرو و آی مک دو برابر قوی تر از مدل های فعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو و آی مک دو برابر قوی تر از مدل های فعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید