مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید

به گزارش جملات زیبا، موزه کوهستانی مسنر (Messner) در ایتالیا، جنوب تایرول (Tyrol) با همکاری شرکت عظیم زاها حدید و پاتریک شوماخر و همکاری گروه IPM برای اجرای سازه سنگینش در سال 2014 به اتمام رسید. این مجموعه با توجه به شخصیت ورزشی، رینولد مسنر، یکی از مشهورترین کوهنوردان دنیا ساخته شده و همچنین به عنوان پیست اسکی کرون پلاتز (Kronplatz) در این منطقه، موزه کوهستانی مسنر داخل کوه کرون پلاتز تعبیه شده است. ترکیب سیال حجم پیوسته این مجموعه، با توجه به توپوگرافی و زمین شناسی این منطقه طراحی شده است. تصاویر این موزه حجم شکسته آن را بیان می نماید.

مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید

همچنین این گروه طراحی یک نمای کامل از مناظر گسترده کوه شامل کوه های آلپ Zillertal ,Dolomit و Marmolada را که از یخچال های طبیعی به وجود آمده به نمایش گذاشته است. از دیافراگم های کرو برای شکل دادن به بالکن استفاده شده است. به طور خاصی برای به کار بردن نور طبیعی در فرم تو در توی موزه ساخته شده است. با غوطه ور کردن حجم و فضای داخلی، دما تقریبا به صورت ثابت حفظ می گردد.

اما حالا که چند ماهی از مرگ شیر آهن کوه زن معماری گذشته است بد نیست کمی به آثاری که بر زمینه معماری در تفکر دنیای بر جای گذاشته است بیاندازیم.

انسان سنتی در هراس از مرگ به جاودانگی در عالم دیگری پناه برد، اما انسان مدرن مرگ را به عنوان یک واقعیت در چرخه زیست پذیرفت و به جای اینکه مانند انسان سنتی با نیایش سعی در ذخیره توشه نماید، با کار و کوشش بسیار سعی کرد وضع زندگی خود را بر زمین بهبود بخشد و در همین دنیا آسایش یابد.

منبع مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1326

به "مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید