مقاله: ماوس نوری یا لیزری، موس اپتیکال بهتره یا لیزری، نحوه کار موس لیزری و نوری، انواع موس کامپیوتر

به گزارش جملات زیبا، خب اگر قصد دارید یک ماوس جدید بخرید و نمی دانید کدام ماوس برای شما مناسب تر است، پیشنهاد می کنیم انتخابتان را باتوجه به انتظارتان از ماوس انجام دهید.

مقاله: ماوس نوری یا لیزری، موس اپتیکال بهتره یا لیزری، نحوه کار موس لیزری و نوری، انواع موس کامپیوتر

نقاط ضعف: گران قیمت، اشکال در تشخیص حرکت روی سطوح شیشه ای شفاف، آسیب پذیری بیشتر و طول عمر کمتر نسبت به لامپ های LED.

ماوس نوری (Optic) و لیزری هر دو به وفور در بازار یافت می شوند. البته گاهی اوقات از برخی ماوس های نوری به اشتباه ماوس لیزری نام برده می شود، در صورتی که ماوس لیزری با ماوس نوری متفاوت است. البته بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که ماوس نوری و لیزری هر دو توسط درگاه USB به رایانه متصل می گردند و در هر دو حالت نیز این ماوس ها می تواند بی سیم یا سیم دار باشد. پس اگر ماوسی بی سیم باشد دلیل بر لیزری یا نوری بودن آن نیست و همچنین لزومی ندارد یک ماوس لیزری، بی سیم باشد.

ماوس ها برای تعیین جهت حرکت روی صفحه (پد) از یک دوربین کوچک کمک می گیرند. این دوربین تصویری از صفحه زیرین موس را تهیه و پس از حرکت، تصویر جدید را با تصویر قبلی مقایسه نموده و به این ترتیب جهت حرکت را مشخص و نشانگر ماوس را در همان جهت حرکت می دهد. یکی از مشکلاتی که برای تهیه تصاویر در چنین شرایطی رخ می دهد این است که صفحه زیر ماوس، تاریک است و برای رفع این مشکل باید از یک منبع نور برای روشن نمودن آن کمک گرفت. این نور می تواند به دو روش تامین شود که هریک از این روش ها موجب می شود تا نوع ماوس شما تغییر نماید. به عبارت دیگر چنانچه نور توسط یک چراغ LED تامین گردد، ماوس نوری و چنانچه از لیزر برای روشنایی زیر آن استفاده شود، ماوس لیزری می باشد.

منبع مقاله: ماوس نوری یا لیزری، موس اپتیکال بهتره یا لیزری، نحوه کار موس لیزری و نوری، انواع موس کامپیوتر

انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1302

به "مقاله: ماوس نوری یا لیزری، موس اپتیکال بهتره یا لیزری، نحوه کار موس لیزری و نوری، انواع موس کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ماوس نوری یا لیزری، موس اپتیکال بهتره یا لیزری، نحوه کار موس لیزری و نوری، انواع موس کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید