فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور

به گزارش جملات زیبا، مصرف این گوشت در سطح مورد نظر ایمن ارزیابی شد و برای فروش در سنگاپور به عنوان یکی از ترکیبات ناگت های شرکت ایت جاست مجوز گرفت.

فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور مجوز قانونی اولین گوشت پاک دنیا که برای فراوری آن نیازی به کشتار حیوانات نیست را صادر نموده است. این تصمیم به استارت آپ ایت جاست که مقر آن در سانفرانسیسکو است اجازه می دهد فروش گوشت مرغ فراوری شده در آزمایشگاه را شروع کند.

این گوشت در ابتدا در فراوری انواع ناگت استفاده خواهد شد، اما این شرکت هنوز اعلام ننموده محصولاتش چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت. با بالا دریافت حساسیت ها در رابطه با رفاه حیوانات، سلامت و محیط زیست، تقاضا برای جایگزین های گوشت معمولی افزایش یافته است.

به گفته بانک بارکلیز بریتانیا، پیش بینی می گردد ارزش بازار جایگزین های گوشت طی دهه آینده به 140 میلیارد برسد که معادل ده درصد ارزش 1.4 تریلیون دلاری صنعت گوشت دنیا خواهد بود. انواع گوناگون گوشت های گیاهی هر روز بیشتر در قفسه های فروشگاه ها و منوی رستوران ها دیده می شوند.

اما محصول جدید، فرق دارد، چون گیاهی نیست و در عوض در آزمایشگاه از سلول های ماهیچه حیوانات ساخته شده است.

پیشرفت مهم

شرکت ایت جاست این اتفاق را پیشرفتی مهم در صنعت غذای دنیا دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر کشور ها هم از این الگو پیروی نمایند. طی دهه گذشته، ده ها استارت آپ برای عرضه گوشت آزمایشگاهی به بازار کوشش نموده اند، با این امید که با دادن وعده محصولی اخلاقی تر بتوانند دل مصرف نمایندگان گوشت معمولی را به دست آورند.

فیوچر میت تکنولوژیز و کمپانی ممفیس میتز در آمریکا که بیل گیتس از آن حمایت می نماید، دو مورد از عظیم ترین استارت تاپ های فعال در این زمینه هستند. این شرکت ها در کوششند گوشت های آزمایشگاهی خوش طعم و مقرون به صرفه به بازار عرضه نمایند.

شرکت سنگاپوری شیوک میتز در زمینه فراوری گوشت سخت پوستان به شکل آزمایشگاهی فعالیت می نماید. با وجود همه تعریف و تمجید ها از مزایای زیست محیطی گوشت های آزمایشگاهی، عد ه ای از دانشمندان معتقدند این فراوریات در بعضی شرایط می توانند برای تغییرات اقلیمی بدتر هم باشند.

با این که رییس شرکت ایت جاست از این دستاورد به عنوان یکی از مهم ترین رویداد ها در صنعت غذا یاد نموده، اما همچنان مسائل زیادی وجود دارد. در وهله اول، فراوری گوشت آزمایشگاهی در مقایسه با محصولات مشابه گیاهی گران تر تمام خواهد شد.

یک مثال خوب در این رابطه این است که شرکت ایت جاست قبلا گفته بود هر ناگت مرغ فراوری شده از گوشت آزمایشگاهی 50 دلار قیمت خواهد داشت. هر چند این محصول نسبت به قبل ارزان تر شده، اما قیمتش هنوز هم به اندازه گوشت مرغ درجه یک بالاست.

یکی دیگر از چالش های پیش روی این شرکت، واکنش مصرف نمایندگان خواهد بود.

اما تایید محصول شرکت آمریکایی ایت جاست در سنگاپور، به احتمال زیاد رقبای داخلی را به فعالیت در این زمینه ترغیب خواهد نمود. سنگاپور همچنین می تواند به الگویی برای سایر کشور ها تبدیل گردد تا آن ها هم با فراوری این نوع گوشت موافقت نمایند.

نوخوراک ایمن

آژانس غذایی سنگاپور گفته داده های شرکت ایت جاست در رابطه با کنترل ساخت و آزمایش ایمنی محصولش توسط گروهی از متخصصان مورد آنالیز قرار گرفته است. آژانس غذایی سنگاپور گفت: مصرف این گوشت در سطح مورد نظر ایمن ارزیابی شد و برای فروش در سنگاپور به عنوان یکی از ترکیبات ناگت های شرکت ایت جاست مجوز گرفت.

این آژانس گفت چارچوبی نظارتی برای نوخوراک ها در نظر گرفته تا مطمئن گردد گوشت های آزمایشگاهی و سایر محصولات پروتئینی جایگزین پیش از فروش در سنگاپور از استاندارد های ایمنی برخوردار هستند. جاش تتریک، یکی از بنیان گذاران ایت جاست گفت: اطمینان دارم صدور مجوز قانونی برای گوشت آزمایشگاهی فراوری شرکت ما، اولین نمونه از موارد زیادی است که در سنگاپور و سایر کشور های دنیا اتفاق خواهد افتاد.

جاست ایت می گوید در فرایند فراوری محصول خود از هیچ نوع آنتی بیوتیکی استفاده ننموده و به همین دلیل در مقایسه با گوشت مرغ معمولی میکروب کمتری دارد.

این شرکت همچنین گفت: صدور اولین مجوز قانونی برای فراوری گوشت واقعی و با کیفیت بالا در دنیا که مستقیما از سلول های حیوانی ساخته شده تا مصرف آن برای انسان خطری نداشته باشد، راه را برای شروع عرضه این محصول در مقیاس کوچک در سنگاپور باز می نماید.

منبع: فرادید
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 773

به "فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشت مرغ آزمایشگاهی در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید