فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال، شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا

به گزارش جملات زیبا، تیم ملی فوتسال ایران بامداد فردا در نخستین بازی مرحله گروهی خود در جام جهانی به مصاف اسپانیا، قهرمان اروپا می رود.

فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال، شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا

به گزارش خبرنگاران، زنگ شروع هشتمین دوره جام دنیای فوتسال بامداد یکشنبه در کلمبیا به صدا درآمد و تیم ملی فوتسال ایران در گروه F مسابقات در نخستین دیدار خود از ساعت 5:30 بامداد سه شنبه در شهر مدئین کلمبیا رو در روی اسپانیا تیم دوم رنکینگ دنیا و نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قرار خواهد گرفت.

تیم های ملی ایران و اسپانیا پیش از این پنج بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن یک برد برای ایران، دو برد برای اسپانیا و دو تساوی بوده است. ایران در این پنج مصاف، هفده و اسپانیا بیست و سه گل به ثمر رسانده اند. نکته جالب مصاف های این دو تیم، رویارویی در بازی های اول جام دنیای است.

ایران و اسپانیا در نخستین بازی خود در جام های دنیای 2000 گواتمالا، 2008 برزیل و 2012 تایلند به مصاف هم رفته اند. نخستین بازی دو تیم در جام دنیای 2000 با نتیجه هفت بر دو به سود اسپانیا به انتها رسید اما دو بازی دیگر مساوی شد. ایران در جام دنیای 2008 با راهنمایی حسین شمس با نتیجه 3 بر 3 و در جام دنیای 2012 با راهنمایی علی صانعی را با نتیجه 2 بر 2 اسپانیا را متوقف نموده است.

اسپانیا قهرمان اروپاست و ایران قهرمان آسیا. اما مراحل آماده سازی این دو تیم قبل از جام دنیای بسیار متفاوت است. اسپانیا 6 دیدار تدارکاتی قبل از شروع جام دنیای 2016 کلمبیا برگزار نموده است. تمرینات آمادگی این تیم برای شرکت در جام دنیای از 25 جولای (4 مرداد) شروع شد و ونانسیو لوپس 6 دیدار تدارکاتی را در دو مرحله در نظر گرفت. در مرحله نخست آمادگی تیم ملی اسپانیا ابتدا دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی مصر در شهر اورنسه اسپانیا برگزار گردید و سپس یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی ویتنام در شهر تالابرا تدارک دیده شد. آخرین دیدار تدارکاتی لاروخا در خاک اسپانیا مقابل پرتغال و در گوادالاخارا برگزار گردید.

پس از این دیدارها اسپانیا به پرتغال و شهر گوندومار رفت تا در یک تورنمنت سه جانه شرکت کند. اسپانیا در این تورنمنت با تیم های پرتغال و ازبکستان بازی کرد. نایب قهرمان دوره گذشته جام دنیای سپس17 شهریور به سمت کلمبیا پرواز کرد.

در مقابل، ایران از سه خرداد در کرج وارد اردو شد و سپس بازیکنان برای حضور در باشگاه هایشان مرخص شدند و لیگ از هفت مرداد شروع شد. سپس با تعطیلی لیگ در تاریخ بیست و ششم مرداد، تیم ملی راهی تایلند شد تا در تورنمنت چهارجانبه شرکت کند. شاگردان ناظم الشریعه در این تورنمنت مقابل قزاقستان مساوی کردند، سپس به تایلند باختند و در آخرین بازی مقابل ژاپن به برتری رسیدند. کاروان تیم ملی در ادامه به تهران بازگشت و ملی پوشان سپس راهی مشهد شدند و اردوی جدیدی را در این شهر شروع کردند. تیم ملی ایران در روزهای هفت و هشتم شهریور در مشهد به مصاف ازبکستان رفت و دو پیروزی مقابل نایب قهرمان آسیا کسب کرد.

ملی پوشان در ادامه سه روز در تهران تمرین کردند و پس از برگزاری مراسم بدرقه به عنوان آخرین تیم در روز هجدهم شهریور تهران را به مقصد مدئین کلمبیا ترک کردند.

محمد ناظم الشریعه پیش از بازی تیمش با اسپانیا به خستگی بازیکنانش به خاطر اختلاف ساعت زیاد ایران و کلمبیا اشاره و اظهار امیدواری نموده بتواند مقابل قهرمان اروپا نتیجه لازم را بگیرد. در مقابل ونانسیو لوپس سرمربی اسپانیا با خطرناک خواندن بازیکنان ایران، عنوان نموده اسپانیا مقابل ایران از پیش برنده نیست و احتمال کسب هر نتیجه ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتسال در حالی بامداد فردا به مصاف اسپانیا می رود که مهدی جاوید، اصغر حسن زاده، محمد کشاورز، حمید احمدی و حسین طیبی به تازگی از بند مصدومیت رها شده اند.

همچنین این دیدار قرار است از شبکه سه سیما به صورت مستقیم پخش گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 23

به "فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال، شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال، شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید