عملکرد منحصر به فرد یحیی؛ عبور از برانکو

به گزارش جملات زیبا، 5 برد و یک شکست در 6 بازی دور گروهی لیگ قهرمانان، کارنامه ای فوق العاده برای پرسپولیس بود. آن ها برای قطعی کردن صدرنشینی، احتیاج به بردن الریان داشتند و این کار را هم انجام دادند. صعود پرسپولیس همان هفته قبل قطعی شده بود و آن ها با یک مساوی هم احتمالا صدرنشین می شدند، اما ریسک نکردند و با بردن الریان، کار را به احتمالات نسپردند. پرسپولیس الریان و گوا را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد و الوحده هم در بازی رفت از این تیم مغلوب شد. تنها باخت پرسپولیسی ها، بازی برگشت مقابل الوحده رقم خورد. بازی که آن ها رکورد مالکیت توپ را شکستند و موقعیت های زیادی داشتند، اما نتوانستند گل خورده در دقایق ابتدایی را جبران نمایند.

عملکرد منحصر به فرد یحیی؛ عبور از برانکو

پرسپولیسی ها پیش از این، هیچوقت از دور گروهی لیگ قهرمانان این میزان امتیاز را نگرفته بودند. اولین دوره ای که لیگ قهرمانان برگزار گردید، بازی ها به صورت تک مسابقه بود و پرسپولیس با وجود کسب 6 امتیاز از 3 بازی حذف شد. سال 2009 هم با انصراف الشارجه، پرسپولیس با 7 امتیاز از 4 بازی به عنوان صدرنشین صعود کرد. سال 2011 پرسپولیس با 5 امتیاز در رده آخر گروه حذف شد، سال 2012 با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم بالا رفت، سال 2015 هم با 12 امتیاز تیم دوم گروهش شد، سال 2017 با 9 امتیاز مجوز صعود را گرفت، سال 2018 با بهترین عملکرد تا قبل از سال جاری، 13 امتیاز به دست آورد و صدرنشین گروهش شد، سال 2019 با 7 امتیاز حذف تلخی داشت و فصل پیش هم با 10 امتیاز در صدر جدول گروهش به دور بعد رسید.

پرسپولیسی ها سقف امتیازات 13 در سال 2018 با برانکو را، این فصل به 15 امتیاز افزایش دادند. عملکردی درخشان، که می تواند کارنامه آسیایی یحیی را بهتر از گذشته کند. در بین سایر تیم های ایرانی هم این عملکرد پرسپولیس، در رده دوم بهترین کارنامه های دور گروهی قرار می گیرد. سال 2005، پاس دنیزلی از 6 بازی دور گروهی 5 برد، یک مساوی و 16 امتیاز به دست آورد. پرسپولیس این فصل با 15 امتیاز، بعد از این تیم قرار می گیرد و صاحب دومین عملکرد پیروز تیم های ایرانی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیاست.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1127

به "عملکرد منحصر به فرد یحیی؛ عبور از برانکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد منحصر به فرد یحیی؛ عبور از برانکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید