صف های طولانی در چین برای خرید آیفون 15، عکس

به گزارش جملات زیبا، زومیت نوشت: همزمان با آغاز عرضه جهانی آیفون 15، ساکنان چین برای خرید گوشی های نو اپل صف های طولانی تشکیل دادند.

صف های طولانی در چین برای خرید آیفون 15، عکس

تشکیل صف های طولانی دربرابر فروشگاه های اپل در روز عرضه آیفون تازه، اتفاقی معمولی است؛ با این حال صف هایی که به هنگام عرضه آیفون 15 و اپل واچ سری 9 دربرابر فروشگاه های حضوری اپل در چین ایجاد شد، پیامی مهم در بر دارد: حتی با وجود موضع گیری غیررسمی دولت چین علیه آیفون، همچنان ساکنان این کشور به گوشی های اپل علاقه مندند.

ممنوعیت آیفون در بین مقامات چین، ارزش سهام اپل را به طور ناگهانی کاهش داد تا 190 میلیارد دلار از ارزش بازار این کشور در دو روز ناپدید شود. شرایط تنش زای اپل، رقبای چینی این شرکت را امیدوار کرد که سهم خودشان را در بازار افزایش دهند.

فروشگاه اپل در شانگهای، جمعه 31 شهریور

آن طور که فایننشال تایمز می نویسد، برندهای چینی صنعت موبایل در موضع قدرت هستند و محصولاتی هیجان انگیز در دسترس قرار می دهند. آمار فروش قابل توجه اپل در حالی ثبت می شود که قیمت گوشی آیفون از قیمت گوشی بیشتر برندهای چینی بیشتر است.

هواوی، نماد استقلال صنعت فناوری چین، در هفته های اخیر چهار گوشی 5G روانه بازار کرده است که پردازنده هفت نانومتری دارند و سروصدای زیادی به پا کرده اند. رونمایی میت 60 پرو باعث شده است میهن پرستی در بین کاربران چینی بیشتر شود و تعداد زیادی از آن ها در شبکه های اجتماعی، بقیه را به خرید گوشی هواوی به جای آیفون ترغیب کنند.

برخی از رسانه ها می گویند دولت چین در پی ممنوعیت استفاده از آیفون در بین مقامات است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته است که دولت هنوز هیچ قانونی برای جلوگیری از فروش آیفون در بازار تصویب نکرده.

از دست دادن بازار چین، خطری بزرگ برای اپل است؛ چون این شرکت حدوداً یک پنجم از کل فروش محصولاتش را در بازار چین ثبت می کند. هرگونه تنش بین ایالات متحده و چین بر سر صنعت فناوری نیز در وهله اول اپل را تهدید می کند. میهن پرستی چینی ها دیگر عاملی است که برای اپل تهدیدآمیز محسوب می شود.

با همه این ها، سهم اپل در بازار چین به مقدار قابل توجهی بالا است. این شرکت در حال حاضر حدوداً یک پنجم از کل بازار چین را در اختیار دارد (مشابه سهم برندهای چینی اوپو و ویوو که دو مورد از محبوب ترین شرکت های گوشی ساز در چین هستند). اپل در بازار چین، سهم بیشتری نسبت به شیائومی دارد.

در فصل دوم سال جاری میلادی، رشد فروش محصولات اپل در بازار چین بیشتر از تمامی برندهای دیگر بود، آن هم در شرایطی که آیفون ها گران تر از گوشی های چینی اند.

سرمایه گذاران نگاه مثبتی به آینده شیائومی دارند، بااین حال رشد این شرکت در یک سال اخیر کمتر از گوشی سازان بین المللی بوده است. شیائومی به عرضه محصول با قیمت منطقی شهره است، اما هم اکنون محصولاتی گران قیمت نیز دارد تا سودش را افزایش دهد. با وجود تلاش های شیائومی، سوددهی این شرکت همچنان به شدت پایین است (سود هر سهم شیائومی سال گذشته تنها دو درصد افزایش یافت).

تا به امروز هیچ یک از برندهای چینی، موبایلی تولید نکرده اند که بتواند در بازارهای جهانی مچ گوشی سامسونگ و آیفون را بخواباند. آیفون امروزه محبوبیت قابل توجهی در بین جوانان چینی دارد و نشانه شأن و اعتبار برای آن ها است. تا زمانی که این شرایط تغییر نکند، بعید است که سخت گیری دولت چین، به سهم اپل در بازار این کشور ضربه بزند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1777

به "صف های طولانی در چین برای خرید آیفون 15، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف های طولانی در چین برای خرید آیفون 15، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید