تور افریقای جنوبی: راهنمای خرید در کیپ تاون، آفریقای جنوبی

به گزارش جملات زیبا، کیپ تاون یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در آفریقای جنوبی، فرصت های زیادی برای خرید دارد. مراکز تجاری متعددی در این شهر از جمله مراکز خرید مدرن، بازارچه های محلی و اوت لت ها، برترین کالاها و سوغات را عرضه می نمایند.

تور افریقای جنوبی: راهنمای خرید در کیپ تاون، آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

کیپ تاون شهری عالی برای خرید ارزان است. در این شهر که مراکز تجاری متعدد و متنوعی دارد، انواع محصولات عرضه می گردد. در واقع هر آنچه که لازم داشته باشید، با کیفیت ها و قیمت های مختلف به راحتی می توانید در کیپ تاون پیدا کنید؛ از زیورآلات دست ساز و هنرهای بومی آفریقایی گرفته تا لباس های برند، الماس و سنگ هاس قیمتی. برای همه بودجه ها و سلیقه ها در کیپ تاون چیزی برای خرید پیدا می گردد. برای این که سوغات مناسبی از این شهر بخرید یا به عنوان یادگار سفر، چیزی برای خودتان بخرید، می توانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، یا مراکز تجاری لوکس و مدرن را انتخاب کنید یا بازارچه های محلی رنگارنگ. در ادامه با مهم ترین مراکز تجاری کیپ تاون آشنا می شویم.

مراکز خرید مدرن

در کیپ تاون، مراکز خرید مدرن و لوکسی وجود دارد که بیش از همه میزبان فروشگاه های زنجیره ای مشهور و بوتیک های کوچک تر از برندهای معتبر جهان است. امکاناتی مانند بانک و صرافی، رستوران و کافی شاپ و سالن سینما هم معمولا در این مراکز وجود دارد. کالاهای عرضه شده در این مراکز و کیفیت و قیمت آن ها، به موقعیت مرکز خرید و سطح آن بستگی دارد. برخی از آن ها، پارکینگ هم دارند.

مهم ترین مراکز خرید کیپ تاون عبارت اند از:

  • اسکله V&A Waterfront
  • Cavendish Square
  • کلارمونت (Claremont)
  • کنستانشا ویلیج (Constantia Village)
  • بی ساید سنتر (Bayside Centre)
  • کانال واک (Canal Walk)
  • بلوبرگ (Blouberg)
  • نامبر وان
  • تایگرولی (Tygervalley)
  • سامرست مال (Somerset Mall)
  • سامرست وست (Somerset West)

بیشتر این مراکز خرید از دوشنبه تا شنبه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند. معمولا یکشنبه ها ساعت کار آن ها کمتر می گردد و از 10 صبح تا 1 بعدازظهر باز می نمایند. برخی از آن ها، آدینه شب ها تا دیروقت کار می نمایند و مراکز خرید بزرگی مثل واترفرانت و کانال واک، هر روز تا 9 شب باز است. رستوران ها و سالن های سینمای این مجموعه ها معمولا تا دیروقت به فعالیت خود ادامه می دهند.

بازارچه ها و تجربه های خاص خرید در کیپ تاون

بازدید از یکی از بازارها و بازارچه های کیپ تاون، فرصتی عالی برای خرید سوغات از میان کالاهای متنوع موجود است که به وسیله طراحان و فراورینمایندگان داخلی، هنرمندان و کارآفرینان آفریقایی فراوری می شوند.

گرین مارکت اسکوئر (Greenmarket Square) یکی از این بازارها است که سنگ فرش شده و محیطی پر جنب و جوش و سرزنده برای گشت و گذار و خرید دارد. این بازار درست در مرکز شهر واقع شده است و خرید از آن، تجربه ای است که در کیپ تاون، نظیر ندارد. منبت کاری های آفریقایی، ماسک های سنتی، زیورآلات سنتی، پوشاک، لوازم چرمی و اشیای سرامیکی در این بازارچه به فروش می رسد. این اجناس معمولا قیمت های معقول و مناسبی دارند و البته برای تخفیف گرفتن می توانید چانه بزنید.

بازارچه های رد شد کرفت (Red Shed Craft) و واترفرانت کرفت (Waterfront Craft) بازارچه هایی روباز هستند که هفت روز هفته فعالیت می نمایند. لباس، زیورآلات و انواع صنایع دستی و آثار هنری در این بازارچه ها عرضه شده است.

روز یکشنبه وقت سر زدن به بازار گرین پوینت مارکت (Greenpoint Market) است که در بخش پارکینگ ورزشگاه گرین پوینت برپا می گردد. این بازارچه محلی برای عرضه صنایع دستی است و البته سایر اجناس از قبیل محصولات فرهنگی و عینک آفتابی و آثار هنری آفریقایی هم در آن به فروش می رسد.

در بیشتر روزهای هفته، بازارچه های موقتی روباز هم در گوشه و کنار شهر برپا می گردد. در سفر به کیپ تاون ممکن است بر در و دیوار، پوستر اطلاعیه این بازارچه ها را ببینید.

خیابان اصلی در منطقه Kalk Bay برای خرید اشیای عتیقه و یادگاری های ریز و درشت مناسب است و البته چانه زدن در غرفه های این خیابان بسیار رایج است. در یکی از کافه های کنار خیابان می توانید استراحت کنید و نوشیدنی بخورید. در منطقه Hout Bay هم تعدادی فروشگاه سوغات و صنایع دستی و گالری وجود دارد.

اوت لت ها و فروشگاه های کارخانه ها

اوت لت ها و فروشگاه های اختصاصی کارخانه ها، جای خوبی برای خرید ارزان است. در این فروشگاه ها، محصولات با تخفیف های عالی عرضه می شوند. در ادامه با چند مورد از این فروشگاه ها آشنا می شویم.

اوت لت اکسس پارک (Access Park)

اینجا برترین مکان برای خرید انواع کفش از برندهای مشهور با تخفیف های بی نظیر است. اگر فقط یک کلمه برای توصیف اکسس پارک کافی باشد، آن کلمه کفش است. در این مجموعه، هر طرف که نگاه کنید فقط فروشگاه کفش می بینید. برترین مارک های ورزشی جهان مثل نایکی و پوما و سایر برندهای کمتر شناخته شده در این فروشگاه ها محصولات متنوع خود را از صندل گرفته تا بوت کوهنوردی عرضه می نمایند. اگر کفش لازم دارید، تردید نکنید و به این مجموعه سر بزنید. البته علاوه بر کفش، محصولات دیگری از قبیل ساک و چمدان، لباس، لوازم خانگی و حتی مواد غذایی هم در این مجموعه وجود دارد، ولی به میزان کفش نیست. رستوران و کافه هم در اکسس پارک برای استراحت بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است. این مجموعه بیش از 100 اوت لت دارد که اجناس برند را با تخفیف ای 30 تا 50 درصدی عرضه می نمایند.

ساعت کار این مجموعه از دوشنبه تا آدینه از 9 صبح تا 17 و شنبه از 9 صبح تا 15 است. برخی از فروشگاه ها، یکشنبه هم باز می نمایند.

فروشگاه Kolnicks Linen

اگر دنبال کالاهای خواب باکیفیت با قیمت مناسب می شد، این فروشگاه برترین جا برای خرید انواع ملحفه، روتختی، روبالشی، کوسن و سایر محصولات مشابه است. این مجموعه در واقع اوت لتی است که در آن محصولاتی که به دلایلی از خط فراوری خارج شده اند، به فروش می رسد. پس، اگر به یک مارک اشتباه در کاور یا اشتباه کوچک در بافت یک حوله لاکچری اهمیتی نمی دهید، در این فروشگاه می توانید اجناس خوبی با قیمت مناسب بخرید. در واقع می توانید کالاهای بسیار باکیفیت و لوکس را با قیمت های بسیار پایین بخرید.

ساعت کار این اوت لت از دوشنبه تا آدینه از 8 و 30 دقیقه صبح تا 17 و شنبه ها از 8 و 30 دقیقه صبح تا 13 است.

منبع: کجارو / aboutcapetown.com / getaway.co.za
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1416

به "تور افریقای جنوبی: راهنمای خرید در کیپ تاون، آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: راهنمای خرید در کیپ تاون، آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید