دکوراسیون آشپزخانه کاربردی با 6 نکته ساده و شیک

به گزارش جملات زیبا، دکوراسیون آشپزخانه سنتی و مدرن، کوچک یا عظیم نیازمند به کارگیری ایده ها و ابزارهایی برای هر چه کاربردی تر شدن آن است. این کار را می توان با انتخاب درست رنگ ها در کنار کابینت بندی شیک محقق ساخت، اما اینکه چگونه می توان این تناسب را ایجاد کرد و راهکارهای دیگر برای این منظور چه مواردی هستند را در ادامه متن به طور کامل با ایده هایی مدرن ارائه خواهیم کرد.

دکوراسیون آشپزخانه کاربردی با 6 نکته ساده و شیک

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

بهترین دکوراسیون آشپزخانه

برای اینکه بهترین دکوراسیون را برای قلب خانه بتوانیم داشته باشیم، بهترین کار این است که به نکاتی درست توجه کنیم تا ضمن اینکه کاربردی بودن ابزار و لوازم منزل را از بین نبردیم به زیبایی آن نیز بیفزاییم.

فرقی نمی کند آشپزخانه با چه ابعادی باشد وقتی پای چیدمان و دکوراسیون آن به شکل درست و کاربردی به میان می آید. با اینکه ابعاد عظیم برای آشپزخانه مورد پسند بسیاری از افراد است اما با نکاتی می توان آشپزخانه های متوسط و کوچک را به شکل زیبا و کاربردی در آورد.

برای این منظور در ادامه متن نکاتی را ارائه خواهیم کرد که به هر چه زیباتر ساختن و کاربردی ساختن آشپزخانه منجر خواهد شد. با ما همراه باشید.

چند ایده کاربردی برای زیبایی آشپزخانه

نکته مهمی که باید برای زیبایی آشپزخانه در نظر داشته باشید این است که نباید فقط به زیبایی آن فکر کنید و بهتر است کاربردی بودن ابزار نیز در نظر گرفته شوند. در ادامه ایده هایی برای این منظور ارائه خواهیم کرد که می تواند بسیار موثر در داشتن آشپرخانه ای منحصر به فرد باشد.

انتخاب کابینت مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

کابینت یکی از اجزاء اصلی آشپزخانه محسوب می گردد و انتخاب رنگ و سبک آن تا حدودی تحت تاثیر پذیرایی است. کابینت آشپزخانه بهتر است از تمی یکنواخت برخوردار باشد و با سایر اجزای آن همخوانی داشته باشد.

بهتر است برای آشپزخانه هایی که ابعاد کوچکی دارند، تمام فضا در نظر گرفته گردد و از فضای موجود به بهترین شکل استفاده گردد. علاوه بر این موضوع ضروری است تا رنگ بندی انتخابی در کنار سایر ابزارها از جمله گاز، یخچال و لباسشویی و… با حساسیت ویژه ای در نظر گرفته شوند. زیرا بعضی رنگ بندی های ضد و نقیض ممکن است جلوه دکوراسیون آشپزخانه را به هم ریخته و حتی باعث کوچک دیده شدن ابعاد آن شوند.

نکته جالبی که می توان در خصوص کابینت در نظر داشت این است که کابینت های رنگ روشن مناسب تر برای ابعاد کوچک هستند و بهتر است در آشپزخانه های کوچک از رنگ بندی تیره و انتخاب تم تیره کمتر استفاده گردد. مانند تصویر زیر استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ مشکی می تواند ایده ای جالب و زیبا داشته باشد و با این کار می توانید آشپزخانه ای بهداشتی داشته باشید.

نکاتی از جمله رنگ، جنس، شفاف یا براق بودن، سبک مدرن یا کلاسیک، انتخاب صفحه کابینت مناسب گزینه هایی هستند که باید برای دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفته شوند. این مورد را بهتر است طوری انتخاب کرد که با سایر لوازم آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

از دیگر مواردی که سبب جلوه بیشتر و بهتر آشپزخانه خواهد شد، نورپردازی آن است. این مورد بهتر است طوری انتخاب گردد که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، نور کافی را در حین انجام کار در آشپزخانه و بخش های مختلف آن مانند ظرفشویی، روی اجاق گاز، پیشخوان و اپن آشپزخانه فراهم کند.

این مورد برای آشپزخانه هایی که دارای پنجره هستند کمی راحت تر است و با انتخاب پرده مناسب که آسان جمع و باز گردد، می توان نور را در طول روز تنظیم کرد و فقط در شب با نورپردازی نقطه ای سبب تامین نور مورد احتیاج در شب شد.

پیشنهادی که در تصویر زیر مشاهده می کنید شامل نورپردازی روی پیشخوان برای شب، در کنار وجود نور طبیعی از پنجره است که در طول روز سبب تامین نور مورد احتیاج خواهد شد.

تم مناسب برای دکوراسیون انتخاب کنید

برای انتخاب تمی و زمینه مناسب دکوراسیون آشپزخانه بهتر است ابعاد آشپزخانه را در نظر گرفت. اگر آشپزخانه ای با ابعاد کوچک برای دکوراسیون مد نظرتان است بهتر است از تم هایی با رنگ های روشن و ساده انتخاب کنید. اما برای ابعاد عظیمتر می توان طرح های شلوغ در کنار رنگ های تیره را برگزید.

مساله دیگری که ضروری است در خصوص تم در نظر داشته باشید گزینه هایی است که انتخابی همیشگی هستند و زیبایی آنها همواره به چشم خواهد آمد. تم با رنگ و زمینه چوبی هرگز چشم را خسته نمی کند و برای ابعاد مختلفی از آشپزخانه ها مناسب است.

تاثیر رنگ ها را در چیدمان آشپزخانه حما در نظر داشته باشید و از رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند در کنار رنگ های ضد و نقیض برای دکوری ها بهره ببرید.

از دکوری ها برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه یاری بگیرید

از دیگر گزینه هایی که برای دکوراسیون بسیار مناسب هستند و سبب به چشم آمدن هر چه بیشتر نمای آن می شوند، دکوری های مختلف از جمله استفاده از گلدان های طبیعی تزئینی، مجسمه ها، تابلوهای زیبا و حتی یک قالیچه زیبا و مناسب برای کف می توان در نظر داشت.

گفتنی است برای هر چه بهتر دیده شدن آشپزخانه لازم نیست از لوازم و دکوری های زیادی بهره ببرید. زیرا ممکن است دست و پا را گرفته و سبب شلوغ دیده شدن و کوچک دیده شدن ابعاد آشپزخانه گردد. پس جانب اعتدال را رعایت کنید.

داشتن جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه با چند ایده

  • در دکوراسیون مدرن جایی برای شلوغی وجود ندارد و سادگی حرف اول را می زند
  • از رنگ های روشن برای این منظور بهره ببرید
  • دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود را با لوازم ناکارآمد پر نکنید
  • بحث رنگ و نورپردازی مناسب کابینت ها برای قلب خانه در دکوراسیون مدرن حرف اول را می زند
  • احتیاجی نیست همه جای آشپزخانه را با ابزارها و دکوری ها پر کنید

انتخاب ابزارهای مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

گزینه دیگری که بسیار مهم است بحث انتخاب ابزارآلات در آشپزخانه است که چیدمان آنها در کنار کابینت آشپزخانه، می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

  • انتخاب هود مناسب برای گاز
  • در نظر دریافت جایی مناسب برای قرار دادن ابزارهای آشپزی مانند کارد و …
  • انتخاب یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و بسیاری از گزینه های دیگر با رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند
  • کاربردی بودن و ایمنی ابزارهای انتخاب شده را نیز باید در نظر داشت

نکات پایانی

در این متن ایده ها وگزینه هایی برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را برایتان ارائه کردیم. اما در این بین گزینه هایی هستند که با اینکه کمتر به چشم می آیند اما برای آسایش و ایمنی در آشپزخانه بسیار مهم هستند و باید با در نظر گرفته آنها دکوراسیونی مناسب ایجاد کرد.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 421

به "دکوراسیون آشپزخانه کاربردی با 6 نکته ساده و شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آشپزخانه کاربردی با 6 نکته ساده و شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید