دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

به گزارش جملات زیبا، به آفریقا با دید باز سفر کنید

داشتن اطلاعات قبل از سفر به مکان مورد نظر در ناخت بهتر آن مکان یاری بزرگی می نماید علاوه بر این باعث می گردد تا با خیال راحت تری به گشت و گذار بپردازید و همه چیز برایتان غریبه نباشد و از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

در اینجا خبرنگاران سعی دارد تا بدون مقدمه سراغ اصل مطلب برود و اطلاعاتی که برای رفتن به کشور آفریقای جنوبی احتیاج دارید را در اختیارتان قرار دهد:

قبل از سفر به آفریقای جنوبی چه چیزی احتیاج دارید تا بدانید

اولین چیزی که باشنیدن نام آفریقای جنوبی در فکر تداعی می گردد، جنگل ها، سافاری، فیل ها، بیابان ها و ماجراجویی است (حداقل در فکر بیشتر ما که اینطور است!) در حالیکه آفریقا تمام این ها را در دل خود دارد،اما باید بتوانید با مردم هم ارتباط برقرار کنید! اگر زبان انگلیسیتان خوب باشد و بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید خیلی یاری نماینده است چون مردم آنجا به همین زبان صحبت می نمایند البته این در صورتی است که بخواهید شخصی سفر کنید، اگر بخواهید با تور آفریقای جنوبی سفر کنید که دیگر این نگرانی را نخواهید داشت.

حمل و نقل در آفریقای جنوبی

اگر با تور مسافرتی سفر کنید با ماشین های مخصوصی که سیستم تهویه مناسبی دارند به گردش می پردازید. در غیر اینصورت می توانید یک اتومبیل اجاره کنید. خوشبختانه این کشور جاده های مناسبی برای رانندگی دارد و همه جاده ها دارای غلائم استاندارد هدایت و رانندگی هستند پس از این بابت نگرانی ای نخواهید داشت بعلاوه می توانید یک GPS اجاره کنید و برای پیدا کردن راستا مورد نظرتان از آن استفاده مکنید.

سیستم حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس و مترو در آفریقای جنوبی چندان پیشنهاد نمی گردد مگر اینکه قطار لوکسی باشد. اگر هم خواستید از تاکسی بهره ببرید تا جایی که می توانید بصورت رندوم تاکسی نگیرید و سعی کنید از ماشین هایی که اپراتور تور و یا هتلتان پیشنهاد می دهند بهره ببرید.

در آفریقای جنوبی چه زبان هایی صحبت می گردد؟

آفریقای جنوبی 11 زبان رسمی دارد و لقب سرزمین رنگین کمان هم بخاطر همین تنوع به آن داده شده است، اگرچه انگلیسی در سرتاسر کشور صحبت می گردد و یکی از 5 زبان پراستفاده در آنجاست.

آیا انعام دادن در این کشور مرسوم است؟

سیستم انعام دادن در آفریقای جنوبی بخوبی جا افتاده است و کاملا بستگی به مکانی دارد که در آن هستید. مثلا اگر در هتل هستید می توانید 2 دلار به شخصی که کیفتان را جابه جا می نماید انعام دهید و این میزان با زمانیکه در یک رستوران هستید تفاوت دارد. درکل پیشنهاد می گردد اگر در جایی سرویس خوب دریافت کردید، انعام بدهید. اگر در رسورانی غذا خوردید قبل از تسویه حساب، رسیدتان را کاملا مطالعه کنید. جالب است بدانید که رستوران های این کشور بطور اتوماتیک 10 درصد به مبلغ رسیدتان اضافه می نمایند.

غذا چطور است؟آیا آب لوله ها قابل آشامیدن است؟

اگر در یک هتل 4 ستاره در کیپ تاون باشید آنها بطور اتوماتیک از سیسیتم تصویه آب استفاده می نمایند اما در منطقه ها دورتر باید بطری آب تهیه کنید.

در خصوص غذا هم باید گفت که غذاهای این کشور فوق العاده خوشمزه هستند و توصیه می گردد تحت هیچ شرایطی آنها را از دست ندهید چون هیچ کس مثل بومی های آنجا از پس درست کردن غذای محلی شان برنمی آید، حتی اگر در کشور دیگری غذای آفریقایی سرو نمایند باز هم طعمی مثل غذاهای سرو شده در خود آفریقا نخواهد داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1557

به "دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید