جشن ثبت جهانی روستای تاریخی میمند در دهه فجر برگزار می گردد

به گزارش جملات زیبا، محمود وفایی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ثبت جهانی روستای صخره ای میمند جشنی به همین این منظور در تاریخ 20 بهمن ماه جاری در محل روستای تاریخی میمند در حال تدارک است تا گرامیداشتی در خور این منطقه تاریخی منحصربه فرد صورت گیرد.

جشن ثبت جهانی روستای تاریخی میمند در دهه فجر برگزار می گردد

وی گفت: این جشن بزرگ با حضور استاندار کرمان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران استانی در روستای تاریخی میمند برگزار می گردد.

وی ادامه داد: به همین دلیل هماهنگی های گسترده ای در سطح ملی و استانی و در روستای میمند اجرا شده تا مبلغ و بیانگر ارزش های این روستای تاریخی و منحصربه فرد باشد.

وفایی توضیح داد: از اهداف این برنامه می توان به معرفی این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین المللی و همچنین مشارکت دادن مردم در حفاظت و نگهداری از این منطقه تاریخی اشاره نمود.

وفایی بابیان اینکه با توجه به اینکه حافظان اصلی آثار تاریخی مردمان و ساکنان منطقه ای هستند، گفت: بنابراین این چنین وقایعی می تواند بیش ازپیش موجب ورود مردم و آگاهی بخشی به مردم در راستای نگهداری ازاین گونه مناطق تاریخی باشد.

وی توضیح داد: آذین بندی روستا، برگزاری مراسمی نظیر آئین های سنتی، شعر و موسیقی منطقه و نمایشگاه عرضه خوراکی های محلی و صنایع دستی و غیره از برنامه های جانبی این جشن ملی است.

وفایی توضیح داد: در سفر یک روزه ای که رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به کرمان دارد، ارتباط با فعالان عرصه گردشگری استان، بازدید از باغ فتح آباد، حضور در جشن ملی ثبت روستای صخره ای میمند و خانه حاج آقا علی رفسنجان، ملاقات از نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و بازدید از بازار بزرگ و کاروانسرای وکیل کرمان را در برنامه کاری خود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 322

به "جشن ثبت جهانی روستای تاریخی میمند در دهه فجر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ثبت جهانی روستای تاریخی میمند در دهه فجر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید