جزئیات برنامه ریزی برای فراوری خودروی سواری و وانت در سال 99

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران: معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اهداف کمی فراوری گروه محصولات منتخب در بخش صنعت را در سال جهش فراوری اظهار داشت که بر پایه آن، فراوری یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت از سوی خودروسازان برنامه ریزی شده است.

جزئیات برنامه ریزی برای فراوری خودروی سواری و وانت در سال 99

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سال گذشته خودروسازان در مجموع حدود 827 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت فراوری نموده بودند اما برنامه اعلام شده برای سال جاری حاکی از رشد 45 درصدی فراوری دارد.

بر پایه این گزارش، در بخش خودروهای تجاری فراوری 30 هزار دستگاه خودرو در سال 99 برنامه ریزی شده، در حالی که پارسال تنها هشت هزار دستگاه از این خودروها فراوری شده بود.

در بخش لاستیک خودرو نیز دستیابی به فراوری 300 هزار تنی برنامه ریزی شده است، این در حالی است که تایرسازان سال 98 سال با فراوری 230 هزار تنی به خاتمه بردند.

همچنین فراوری 50 میلیارد عدد دارو، 900 هزار تن انواع کاغذ، 65 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 220 هزار تن الیاف پلی استر، 240 هزار تن الیاف سیستم پنبه ای، ترکیبی و مصنوعی و دو میلیون مترمربع فرش دستبافت در سال 99 برنامه ریزی شده است.

اهداف فراوری در بخش لوازم خانگی

بر پایه گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهداف کمی فراوری در بخش لوازم خانگی در سال جهش فراوری نیز مشتمل بر فراوری یک میلیون دستگاه تلویزیون، یک میلیون و 300 هزار دستگاه یخچال و فریزر، 900 هزار دستگاه ماشین لباسشویی و یک میلیون دستگاه کولر آبی است.

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال 750 هزار دستگاه تلویزیون، یک میلیون و 200 هزار دستگاه یخچال و فریزر، 723 هزار دستگاه ماشین لباسشویی و 920 هزار دستگاه کولر آبی فراوری شده بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 442

به "جزئیات برنامه ریزی برای فراوری خودروی سواری و وانت در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه ریزی برای فراوری خودروی سواری و وانت در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید