تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از منطقه آزاد قشم، تفاهم نامه راه اندازی این خط دریایی در حضور استاندار مسندم عمان و هرمزگان و احمد حبیبی قائم مقام و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و مسعود کرباسچی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان امضا شد.

تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این مراسم همچنین سفیر ایران در عمان و سعود بن احمد البردانی سفیرعمان در ایران و جمع کثیرى از مقامات لشکرى و کشورى استان مسندم وتجار و شیوخ منطقه نیز حضور داشتند. کشور عمان و منطقه خصب که شباهت فرهنگی زیادی با استان هرمزگان دارد، نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری منطقه دارد.

افزایش فعالیت های مالی بین قشم و خصب به منظور توسعه و گسترش فعالیت های تجاری با مولفه هایی همچون در اختیار گذاشتن فضاهای تجاری برای طرف مقابل، از برنامه های مالی این تفاهم نامه است.

رایزنی برای راه اندازی خط کشتیرانی قشم به بندر خصب عمان شهریور سال جاری در ملاقات یک هیات مالی - تجاری عمانی با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شروع شد و دوطرف در مورد اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تاکید کردند.

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر اجرای آن تاکید داشتند.

سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران نیز که با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ملاقات داشت، از شروع تبادلات نفتی، گازی و گردشگری بین قشم و عمان اطلاع داد و اضافه کرد: بیش از 80 درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 186

به "تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه راه اندازى خط کشتیرانى مسافرى بین خصب و قشم امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید