برگزاری رویداد فناورانه ایتکس 1400 در گیلان

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان گفت: نمایشگاه ایتکس از 19 لغایت 22 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت و با حضور 45 شرکت کننده و 43 غرفه برگزار می گردد.

برگزاری رویداد فناورانه ایتکس 1400 در گیلان

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در جمع خبرنگاران، از برگزاری نمایشگاه ایتکس 1400 اطلاع داد و اظهار کرد: نمایشگاه مذکور با همکاری اتاق اصناف استان گیلان و اتحادیه صنف فناوران الکترونیک و کامپیوتر و صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی صندوق پژوهش و فناوری را یک نهاد سرمایه گذار دانست و اضافه نمود: نمایشگاه عرصه ای برای معرفی تازهتر محصولات و جلب مشتری تازه است، اما نمایشگاه ایتکس در پی توسعه اکوسیستم فناوری است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، اکوسیستم فناوری را رسیدن به یک سیستم پایدار برای رشد و توسعه متوازن دانست و توضیح داد: این رشد و توسعه فراگیر و متوازن امکان پذیر نخواهد بود؛ مگر به وسیله تعامل و ایجاد بستر دانش مطمئن و برقراری ارتباط شبکه حرفه ای که با نمایشگاه، رویداد و فستیوال ایتکس محقق می گردد.

سمیعی، با بیان اینکه بدون نمایشگاه امکان زنده بودن اکوسیستم فناوری وجود ندارد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری یک سرمایه گذار بوده که در پی سرمایه پذیر و بستر مطمئن برای سرمایه گذاری است.

وی صاحبان فناوری و استارت آپ ها را سرمایه پذیر دانست و ادامه داد: از حدود 100 نهاد سرمایه گذاری حرفه ای کشور در حوزه اکوسیستم فناوری، بیش از 50 نهاد به نمایشگاه ایتکس 1400 گیلان دعوت شده اند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه ایتکس در پی جمع کردن هسته های فناور و استارت آپ های استان و اشتراک تجربه و شبکه سازی است، اعلام کرد: قرار است که رویداد ایتکس به اکوسیستم فناوری استان یاری کند، زیرا فناوری ها بدون این رویدادها فاقد اکوسیستم بوده و فقط کسب و کار هستند.

وی صندوق پژوهش و فناوری را یک نهاد تسهیل گر، شبکه ساز، توانمندساز و تامین نماینده مالی دانست و اضافه نمود: این صندوق 10 میلیارد تومان برای رویداد ایتکس 1400 تامین مالی نموده و لذا تا رویداد و نمایشگاه فناورانه در استان رخ ندهد، صندوق نمی تواند کاری کند.

سمیعی، آشنایی با توانمندی ها و فناوری های تازه، توسعه همکاری مالی در حوزه فناوری، تبادل اطلاعات در خصوص دستاوردها و تحقیقات حوزه فناوری اطلاعات، گفتمان سازی حوزه الکترونیک و کامپیوتر، آشنایی با بازار آی.تی گیلان جهت توزیع و فروش کالا و خدمات، ایجاد نمایندگی، پیشبرد فروش و دستیابی به بازار و مخاطب تازه، جلب سرمایه گذاری، معرفی ستاره های نوظهور و فعال استان در اکوسیستم فناوری و حمایت از فعالت حوزه بازی های الکترونیک استان را از دیگر اهداف نمایشگاه ایتکس دانست.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از 19 لغایت 22 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت و با حضور 45 شرکت نماینده و 43 غرفه برگزار می گردد، مطرح کرد: با توجه به حضور شرکت ها و فروشگاه ها و استارت آپ های استان و پتانسیل بالای آنها در جهت حضور در سطح کشور، فعالان استانی این حوزه به راحتی می توانند در سطح ملی نقش آفرینی نمایند.

وی ادامه داد: وجود رویدادهای بسیار ویژه در این نمایشگاه مانند ایتکس استارز، ایتکس تالکز، ایتکس گیمز، ایتکس لگو و رویداد سرمایه گذاری ivest یاری شایانی به اعتبار و توسعه این نمایشگاه در سطح ملی نموده است.

سمیعی، با اشاره به حضور چشمگیر استارت آپ ها در نمایشگاه سال جاری، توضیح داد: در این نمایشگاه مجموعه هایی با موضوع نرم افزار، اینترنت، شبکه، کالای دیجیتال، سیستم های امنیتی و حفاظتی، پرداخت الکترونیک، رمزارز، اتوماسیون اداری، پنل های خورشیدی، بازی های رایانه ای و فراوری ابزارآلات موسیقی به عرضه و نمایش کالا و خدمات خود خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1503

به "برگزاری رویداد فناورانه ایتکس 1400 در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد فناورانه ایتکس 1400 در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید