بازی طراح ایرانی الاصل از داستان های کوتاه موراکامی

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی الاصل ساکن کشور انگلیس سال ها یکی از نویسنده های طراز اول ادبیات داستانی مطرح بوده است. موراکامی شاید نماینده تمام و کمالی برای ادبیات ژاپن نباشد اما به قول ایشی گورو، برنده جایزه نوبل ادبیات 2017 که دوست و هم وطن موراکامی هم هست، این نویسنده در ادبیات ژاپن یکه و ممتاز است.

بازی طراح ایرانی الاصل از داستان های کوتاه موراکامی

هاروکی موراکامی که حالا روزهای هفتادسالگی اش را می گذراند، از ابتدای نوجوانی علاقه ای به سنت ها و آن چه او را در مرزهای یک کشور محدود می کرد، نداشت. او از آغاز نویسندگی می خواست نویسنده ای جهانی باشد. حالا به این سطح از شهرت رسیده است و در کنار شهرتش کارها و فعالیت های جانبی می نماید. اخیرا این نویسنده ژاپنی طراحی خط فراوری تیشرت هایی را بر عهده گرفته که با الهام از داستان هایش فراوری می شوند.

حتی انتشارات پنگوئن نیز گفته است درصدد انتشار کتابی جدید از موراکامی است که تیشرت هایی که دوست دارم نامگذاری شده است. حاشیه های این نویسنده با استعداد به اینجا ختم نشده و حالا بازی ویدیویی با الهام از داستان های کوتاه موراکامی به بازار آمده است که مموراندا نام گرفته است. این بازی را شرکت کانادایی بیت بایترز ساخته است.

بازی ویدیویی بر اساس شخصیت اصلی داستان های کوتاه موراکامی ساخته است و ماجرای زندگی دختری را روایت می نماید که فراموشی گرفته است و باید با حل مسائل و معماهای بازی هویت و راستا خود را پیدا کند.

طراح اصلی بازی مذکور سهند ساعدی مهاجر ایرانی ساکن کشور کاناداست که می گوید بازی را بر اساس داستان های کوتاه موراکامی ساخته است که از زمان کودکی به آنها علاقمند بوده است. او می گوید فضای سورئالیستی داستان های موراکامی این انگیزه را برای ساخت بازی فراهم کرد.

هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی بیش از 30 اثر داستانی در ژاپن منتشر نموده و بیش از 30 اثر را از انگلیسی به ژاپنی ترجمه نموده است. آثار او به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. موراکامی جوایز ادبی متعددی ازجمله جایزه فرانتس کافکا در سال 2006 و جایزه اورشلیم در سال 2009 را کسب نموده است.

داستان های او اغلب سرنوشت باور، سوررئالیستی و دارای قالبی تنهایی و از خود بیگانگی است. استیون پول از روزنامهٔ گاردین، موراکامی را به خاطر دستاوردها و آثارش او را در بین عظیم ترین نویسندگان قرار داده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1002

به "بازی طراح ایرانی الاصل از داستان های کوتاه موراکامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی طراح ایرانی الاصل از داستان های کوتاه موراکامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید