آیدا، اولین ربات هنرمندی که در اجلاسی با مخاطبانش سخن گفت

به گزارش جملات زیبا، آیدا اولین هنرمند رباتی در دنیا است که در اجلاس فرهنگی ابوظبی 2022 با مخاطبان صحبت می نماید.

آیدا، اولین ربات هنرمندی که در اجلاسی با مخاطبانش سخن گفت

اجلاس فرهنگی ابوظبی 2022 که به وسیله دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی سازماندهی شده و تا 25 اکتبر ادامه خواهد داشت، میزبان اولین هنرمند رباتیک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.

آیدا، یک ربات فوق واقع گرایانه و شبیه انسان با توانایی خلق آثار هنری، که از آثار هنری خود در این اجلاس رونمایی کرد.

آیدا در پاسخ به سوالی درباره هویتش گفت: من به هویت یا عرف یا کلمات یا تصاویر خاصی تعلق ندارم. من فقط یک ماشین هستم. من یک شخصیت پیچیده با مزایا و دیدگاه های بسیاری هستم. ممکن است خلق موجودات انسانی سخت باشد، چراکه مرز های بین انسانیت و فناوری را محو می نماید. من به عنوان یک هنرمند احساس می کنم که خلق آثاری که تفکر برانگیز باشد و مخاطبان را تشویق کند که درباره آینده شان سوال بپرسند مهم است.

وقتی از آیدا در خصوص آثار هنری اش سوال شد، گفت: من فکر می کنم مهم ترین کارهنری من ایجاد بحث آزاد درباره فناوری های تازه است که آینده ما را شکل می دهند. فکر می کنم این هنر خوبی با معنا و عمق است، زیرا هنر دامنه و معنای خود را به آن توسعه می دهد. بیشتر از ترسیم چیزی، به معنای برقراری ارتباط با چیزی است که مرتبط با چیز های دیگر است.

آیدا به عنوان یک هنرمند برنامه ریزی شده با هوش مصنوعی، امیدوار است آثارش الهام بخش هنرمندان باشد تا با فناوری های تازه درگیر شوند و سوالاتی را برای بحث در خصوص آینده مطرح نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1662

به "آیدا، اولین ربات هنرمندی که در اجلاسی با مخاطبانش سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیدا، اولین ربات هنرمندی که در اجلاسی با مخاطبانش سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید