آشنایی با شاعران پیشکسوت با مجموعه شعر ما

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فاطمه سالاروند - دبیر این مجموعه - گفت: ایده مجموعه شعر ما در پاییز سال 1398 شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ سال و پیشکسوت برای نوجوانان منتشر شود.

آشنایی با شاعران پیشکسوت با مجموعه شعر ما

او اضافه نمود: از همان ابتدا قرار بر چاپ 10 گزیده مستقل از 10 شاعر بود. برای انتخاب شاعران، با درنظر دریافت گوناگونی سلیقه و علاقه های مخاطبان، علاوه بر تنوع قالب ها (کلاسیک، نیمایی، سپید و...)، تنوع طیف ها، نگاه ها و سبک های مختلف شعری را درنظر داشتیم و به همین منظور نام های متنوعی در این مجموعه به چشم می خورد که در این میان می توان به شمس لنگرودی تا محمدحسین مهدوی (م. موید) و محمدعلی بهمنی و... اشاره کرد.

دبیر مجموعه شعر ما در توضیح شیوه گردآوری این آثار گفت: برای انتخاب شعرها با بسیاری از دوستان شاعر گفت وگو کردیم و در مواردی هم فقط به خواندن کتاب های چاپ شده بسنده نکردیم و برای یافتن برخی شعرهای پراکنده، مجله های مختلف و صفحه های مجازی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برخی از این دوستان لطف کردند و تعدادی شعرهای چاپ نشده را نیز در اختیار ما قرار دادند.

این شاعر ادامه داد: مهم ترین اصل در انتخاب شعرها، توجه به سن و سال و حس و حال مخاطب نوجوان بود. پس با درنظر داشتن نیازها و گرایش ها و درک و فهم متفاوت نوجوان امروز و در عین حال جلب توجه او به تماشای ابعاد دیگری از زندگی، کشف های جدید و تجربه های تازه و... به این انتخاب ها رسیدیم.

او اضافه نمود: از این 10 مجموعه پنج دفتر در مرحله پایانی چاپ و چهار دفتر در مرحله صفحه آرایی است.

بنا بر اعلام اداره کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، این مجموعه در نیمه اول سال 1399 منتشر خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 510

به "آشنایی با شاعران پیشکسوت با مجموعه شعر ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شاعران پیشکسوت با مجموعه شعر ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید