همکاری مشترک برای استفاده از نانوذرات در دارو های چشم

به گزارش جملات زیبا، یکی از شرکت های فنلاندی که در ارائه فناوری نانوذرات تخصص دارد، با انعقاد قراردادی با یکی از شرکت های توسعه دهنده دارو های چشم، در پی وارد کردن نانوذرات در فرمولاسیون دارو های چشم است.

همکاری مشترک برای استفاده از نانوذرات در دارو های چشم

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانوفرم (Nanoform) و ناکیوتی فارماکیوتیکالز (Nacuity Pharmaceuticals) قرارداد همکاری مشترک برای توسعه داروی های درمان بیماری چشم امضا کردند. نانوفرم، یکی از شرکت های فنلاندی فعال در حوزه نانوذرات است که به تازگی قراردادی با شرکت دارویی ناکیوتی به امضا رسانده است. براساس این قرارداد، ناکیوتی می تواند از فناوری CESS® شرکت نانوفرم که یک فناوری مبتنی بر نانوذرات است برای بهبود تحویل دارو های چشم پزشکی NPI-001 و NPI-002 استفاده کند. این کار امکان سنجی مقدار اثربخشی فناوری CESS® برای افزایش تحویل دارو های چشم پزشکی خواهد بود.

ناکیوتی بر چشم پزشکی تمرکز دارد و کتابخانه های متنوعی از مولکول های آنتی اکسیدان تازه را به منظور درمان بیماری های چشم مورد آنالیز قرار می دهد، بیماری هایی که منشاء آن ها استرس های اکسیداتیو است. چنین استرسی در انواع مختلفی از بیماری های چشم نظیر سیستینوز، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، از دست دادن سلول های اندوتلیال قرنیه، رتینوپاتی دیابتی وگلوکوم دخیل است.

بسیاری از شرکت های دارویی برای تحقق بخشیدن به پتانسیل کامل درمانی گزینه های دارویی خود، با محدودیت های فیزیکی و شیمیایی، حلالیت و چالش های زیستی، روبرو هستند. با استفاده از فرآیند CESS® مواد تشکیل دهنده دارویی تبدیل به ذراتی با مقدار نانومتری می شوند که با این کار مقدار انحلال بیشتر و حلالیت ذاتی ارتقاء پیدا می نماید و نفوذ به بافت ها افزایش می یابد.

کوچک سازی سیال فوق بحرانی، روشی نوین در مهندسی ذرات دارویی است که در آن تبلور مجدد ذرات با استفاده از دی اکسید کربن فوق بحرانی و به وسیله ترمودینامیک کنترل می گردد. CESS منحصربه فرد بوده چرا که بیشتر از هر پلتفورم فوق بحرانی رایجی در دسترس است. تمامی ذراتی که با استفاده از این روش شرکت نانوفورم مورد پردازش قرار گرفته اند، مقدار ای کوچک تر و یک دست تر از ذراتی دارند که با روش های دیگر فراوری شده اند. این روش تازه شرکت نانوفورم قابلیت فراوری انبوه و تجاری سازی را دارا است.

ادوارد هاگستروم مدیرعامل شرکت نانوفرم می گوید: ما علاقه زیادی به حوزه چشم پزشکی داریم تا از فناوری نانوذرات خود در این حوزه استفاده کنیم. تیم شرکت ناکیوتی دارای سابقه طولانی در این زمینه است، بنابراین ما خشنود هستیم که وارد همکاری با آن ها می شویم.

هالدن کونر مدیرعامل شرکت ناکیوتی می گوید: آنالیز فناوری نانوذرات تازه نانوفرم، فرصت های تازهی را برای افزایش عملکرد فرمولاسیون NPI-001 و NPI-002 در حوزه چشم پزشکی باز می نماید. ما مشتاق کار با نانوفرم هستیم و امیدواریم که این کوشش مشترک، نوآوری هایی را برای بیماران ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1180

به "همکاری مشترک برای استفاده از نانوذرات در دارو های چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مشترک برای استفاده از نانوذرات در دارو های چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید