نقشه گوگل ذخیره سازی داده های کاربران را آفلاین می نماید؛ مانعی بر سر راه دسترسی دولت ها

به گزارش جملات زیبا، گوگل به زودی تاریخچه موقعیت مکانی افراد در گوگل مپس را به جای فضای ابری، در دستگاه های خود کاربران ذخیره می نماید. این تغییر باعث می گردد که دسترسی مجریان قانون به داده ها دشوارتر گردد. مراجع قانونی با حکم هایی موسوم به Geofence اجازه دارند تا داده های شرکت های فناوری را از گوشی هایی که در یک دوره زمانی از یک منطقه خاص عبور نموده اند، جمع آوری نمایند. این اقدام گوگل اجرای این حکم را سخت خواهد نمود.

نقشه گوگل ذخیره سازی داده های کاربران را آفلاین می نماید؛ مانعی بر سر راه دسترسی دولت ها

براساس گزارش فوربز، نگرانی هایی پیرامون حریم خصوصی کاربران و حکم های Geofence وجود دارد، چون چنین حکم هایی می توانند هرکسی را که در صحنه جرم تردد داشته است، به مظنون احتمالی تبدیل نمایند. گوگل سال ها برای تغییر نحوه ذخیره سازی تاریخچه موقعیت مکانی کاربران تحت فشار بوده است، اما اکنون این غول فناوری با ذخیره سازی داده ها روی گوشی کاربران، بالاخره به نفع حفظ حریم خصوصی کاربران قدم برمی دارد. گوگل در سال 2024 این به روزرسانی را عرضه خواهد نمود.

کنترل بیشتر کاربران بر داده های گوگل مپس

مارلو مک گریف، مدیر محصول گوگل مپس گفته است: ما همواره درحال کار روی راه هایی هستیم که به مردم کنترل بیشتری بر داده هایشان بدهیم. به روزرسانی نقشه گوگل برای کنترل داده ها، در بخش تایم لاین این اپلیکیشن اعمال خواهد شد؛ این بخش مکان هایی را که کاربر قبلاً در آنجا بوده است، ذخیره می نماید.

تاریخچه موقعیت مکانی به طور پیش فرض غیرفعال است، اما برای کاربرانی که تمایل به فعال کردن آن دارند، گوگل معمولاً این اطلاعات را در فضای ابری ذخیره می نماید. مجریان قانون از اطلاعات موجود در فضای ابری برای رهگیری کاربران بهره می برند. اکنون که گوگل می خواهد تاریخچه های مکان را در دستگاه های کاربران ذخیره کند، این شرکت دیگر به داده ها برای تحویل به پلیس دسترسی نخواهد داشت.

گوگل می گوید که این قابلیت به تدریج در سال 2024 در هر دو نسخه اندروید و iOS منتشر می گردد. این شرکت بعلاوه درحال تغییر تنظیمات حذف اتوماتیک است که قبلاً به طور پیش فرض روی 18 ماه تنظیم شده بود. با این به روزرسانی، تنظیمات پیش فرض حذف اتوماتیک روی سه ماه خواهد بود.

با توجه به اینکه داده ها روی دستگاه کاربر ذخیره می گردد، می توان آن ها را به راحتی به یک گوشی دیگر انتقال داد. بعلاوه می توان از آن ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کرد و گوگل به طور اتوماتیک این پشتیبان ها را رمزگذاری می نماید.

منیع: دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1786

به "نقشه گوگل ذخیره سازی داده های کاربران را آفلاین می نماید؛ مانعی بر سر راه دسترسی دولت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه گوگل ذخیره سازی داده های کاربران را آفلاین می نماید؛ مانعی بر سر راه دسترسی دولت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید