تور دبی: نجات 29 خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

به گزارش جملات زیبا، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات عملیات نجات خدمه کشتی غرق شده اماراتی در محدوده عسلویه را اظهار داشت و گفت: تا این لحظه 29 نفر از پرسنل این شناور نجات پیدا کردند.

تور دبی: نجات 29 خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز کشتی اماراتی حامل خودرو در 30 مایلی عسلویه با 30 خدمه غرق و عملیات نجات این شناور و خدمه آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

نادر پسنده - مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات عملیات نجات این شناور اظهار کرد: ساعت 3 و 20 دقیقه صبح امروز مرکز هماهنگی اضطرار دریایی شهید رجایی با mrcc بوشهر تماس گرفت و اظهار داشت: دستگاه هشدار اضطرار یک کشتی به نام السلمی در فاصله 35 مایلی عسلویه فعال شده است. به سرعت هماهنگی های لازم صورت گرفت پس از تایید سانحه و معین موقعیت در ساعت 3 و 40 دقیقه صبح امروز شناورهای امداد رسان به موقعیت اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله شناورهای امدادی، ناجی و یدک کش های سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه اعزام و همزمان از شناورهای عبوری درخواست یاری کردیم که در این میان یک شناور عبوری بنا به درخواست مرکز تغییر جهت داد و به سمت کشتی مضطر حرکت کرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به وسیله ارتباط و رله مکالمات معین شد تعادل شناور به هم خورده و 30 نفر از پرسنل هنوز بر روی شناور بودند. بعلاوه شرایط جوی دریا به شدت خراب و متلاطم بود.

وی گفت: ساعت 9 و 45 دقیقه صبح امروز شناور مضطر اظهار داشت که کشتی واژگون شده و نفرات به آب افتادند. بر این اساس شناور ناجی 18 به عنوان اولین شناور امدادی به موقعیت نفرات رسیده و عملیات نجات را آغاز کرد، علاوه بر درخواست برای ظرفیت های هوایی داخلی با سازمان هماهنگی های منطقه ای و رئیس میمک در منطقه نیز برای یاری به تیم عملیاتی هماهنگ شد و تا این لحظه 29 نفر از پرسنل به وسیله شناورهای ناجی نجات پیدا کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1533

به "تور دبی: نجات 29 خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: نجات 29 خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید