مشوق های سامانه بلیت فروشی برای سینماداران

به گزارش جملات زیبا، به منظور جلوگیری از انحصار، تعداد قراردادهای هر سینما با فروشندگان برخط باید حداقل 2 مورد باشد و برای سینماهایی که با هر 4 فروشنده، قرارداد می بندند مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.

مشوق های سامانه بلیت فروشی برای سینماداران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سامانه بلیت فروشی سمفا با بازگشایی سینماها کار خود را شروع می نماید. این سامانه در لحظه سهم صاحب فیلم و سینمادار را پرداخت می نماید و به اختلاف چندین ساله این دو قشر در سینمای ایران سرانجام می دهد.

با راه اندازی سمفا انحصار سینماتیکت در فروش آنلاین بلیت سینما سرانجام می یابد و سایت ایران تیک و نرم افزارهای آپ و جیرینگی هم در دسترس علاقه مندان سینما برای خرید بلیت قرار می گیرند.

با این حال، راه اندازی سامانه سمفا (با حضور 4 مرجع بلیت فروشی) نگرانی هایی را هم به وجود آورده است، از جمله اینکه شنیده می گردد سینماها از میان 4 مرجع بلیت فروشی فقط با 2 مرجع انتخابی خود ملزم به همکاری هستند، این موضوع ممکن است به مرور زمان موجب شکل گیری مجدد انحصار دیگری در بلیت فروشی گردد.

بنابراین سوالی که مطرح می گردد این است که آیا بهتر نیست محدودیت همکاری سینماها با سامانه های بلیت فروشی برداشته گردد و ملزم به همکاری با هر 4 سامانه شوند؟ چون در اینصورت تماشاچیان سینما هم در تهیه بلیت فیلم مورد نظر خود دست بازتری دارند.

حال شنیده های خبرنگار فارس حاکیست به منظور جلوگیری از انحصار، تعداد قراردادهای هر سینما با فروشندگان برخط باید حداقل 2 مورد باشد و برای سینماهایی که با هر 4 فروشنده، قرارداد می بندند مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.

مسعود نجفی روابط عمومی سازمان سینمایی نیز ضمن تایید این خبر فارس گفت: یکی از نقدها درستی که به سازمان سینمایی وارد بود، انحصار فروش برخط بلیت بود. یکی از ویژگی های سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) برطرف این انحصار تاریخی است. هر سینما می تواند با تمامی فروشندگان برخط، قرارداد منعقد کند تا از این طریق، شمول بیشتری ایجاد کند و ضریب اشغال جایگاه ها افزایش یابد.

با این حال، دلیل اینکه چرا عقد قرارداد با هر 4 سامانه اجباری نیست، در هاله ای از ابهام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 526

به "مشوق های سامانه بلیت فروشی برای سینماداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق های سامانه بلیت فروشی برای سینماداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید