از دهان نفس نکشید؛ عواقب خطرناکی که از آن بی خبرید !

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران : تنفس دهانی نوعی تنفس غیر عادی است. این یک اختلال بسیار شایع در میان جمعیت عمومی است که نتایج طولانی مدت آن جدی است.

از دهان نفس نکشید؛ عواقب خطرناکی که از آن بی خبرید !

به گزارش به نقل از بهداشت نیوز، بیایید ببینیم چرا این اتفاق می افتد و عواقب آن چیست.

تنفس دهانی روش طبیعی تنفس نیست. به عنوان انسان ، بینی ما عضوی ویژه برای استنشاق و دفع هوا از و به بدن ما است. وقتی از طریق دهان نفس می کشیم به این دلیل است که اتفاقی می افتد که رشد طبیعی تنفس را تغییر می دهد. ممکن است انسداد در مجاری تنفسی یا عادت بد بدست آمده باشد.

وقتی تنفس دهانی به مرور زمان ادامه پیدا کرده و مزمن می شود ، عواقب آن بدتر و بدتر می شود. هرچه میزان قرار دریافت در معرض هوای استنشاق شده از طریق دهان بیشتر باشد ، مسائل در آینده بیشتر خواهد بود. بنابراین ، درمان آن سختتر است.

ما باید درک کنیم که بینی عملکردهای اساسی در تنفس دارد. به دلیل آرایش آناتومیکی ، مسئول رطوبت رسانی به هوای ورودی به بدن است. مخاط بینی با محافظت از اندام های داخلی باعث کارآیی بیشتر الهام می شود. بینی همچنین یک فیلتر برای باکتری ها و ذراتی است که ممکن است از خارج وارد شوند. با جلوگیری از آلرژی و عفونت ، با آناتومی بینی ، عناصر آلوده کننده متوقف می شوند.

علائم تنفس دهانی

ممکن است به نظر برسد که تنفس دهان یک مسئله کاملاً واضح است. فقط با دیدن اینکه شخصی لب های خود را باز می کند تا هوا به بدن وارد کند ، ما می توانیم تشخیص دهیم. متأسفانه ، مسئله به همین سادگی نیست.

تنفس دهانی می تواند لحظه ای و حتی فیزیولوژیک باشد. در شرایط نیاز اکسیژن زیاد ، فیزیولوژی انسان به دهان متوسل می شود. چیزی که طبیعی نیست این است که باید با گذشت زمان ادامه یابد.

از جمله علائم تنفس دهانی می توان موارد زیر را ذکر کرد:

وجود زبان در بین دندانها هنگام بستن حفره دهان.

استراحت شبانه ضعیف: خستگی و خستگی در طول روز ، علاوه بر علائم خواب ضعیف ، مانند سیاهی تیرگی زیر چشم.

صدای تن تغییر یافته: بچه ها ممکن است با صدای شلخته یا به اصطلاح صدای بینی صحبت کنند که به نظر طبیعی نمی رسد.

تغییرات دندانی: تنفس دهانی قوس های دندانی بچه ها را تغییر می دهد. دندان ها در موقعیت خوبی قرار ندارند و حتی ممکن است ظاهر دندان ها به تأخیر بیفتد.

خشکی: هر دو مخاط باکال و لب هنگام تنفس از طریق دهان خشک می شوند. معمولاً ایجاد ترک در گوشه های دهان است.

عفونت های مکرر: تنفس دهان از ورم حلق مکرر ، سینوزیت و اوتیت رنج می برد. پویایی تنفسی ضعیف اولین مانع برای میکروارگانیسم ها را که با آرامش وارد می شوند ، از بین می برد.

خروپف: هنگام خواب ، دهان تنفس خروپف می کند ، و این منجر به آپنه خواب می شود که شامل بیداری های کوچک شبانه است که فرد متوجه آن نمی شود

دلایل تنفس دهان

به طور کلی ، راه های هوایی انسداد یافته بدن ما را مجبور به نفس کشیدن از طریق دهان می کند. علل انسداد متنوع است ، از جمله:

هایپرتروفی لوزه یک بیماری شایع در گروه سنی بچه ها است. بافت لنفاوی لوزه ها یا آدنوئیدها - یا هر دو - بزرگ شده است. به دلیل موقعیت آنها ، وقتی لوزه ها بزرگ می شوند ، بخشی از عبور هوا از بینی قطع می شود

رینیت و سینوزیت: التهاب مزمن مخاط بینی یا سینوس ها به طور واضح تنفس بینی را پیچیده می کند. ممکن است یک واکنش آلرژیک مداوم یا عفونت های مکرر باشد. منشا هرچه باشد ، نتیجه نهایی متغیر است و به سختی هوا از طریق بینی وارد می شود.

انحراف سپتال: به دلیل نقص مادرزادی یا ضربه ، ممکن است تیغه بینی منحرف شود. اگر انحراف قابل توجه باشد ، در هر دو سوراخ بینی یا انسداد همزمان وجود دارد. اگرچه جراحی اصلاحی برای تیغه انحرافی در دسترس است ، اما گاهی اوقات علائم حتی پس از جراحی نیز ادامه دارد.

پولیپ های بینی: مخاط بینی می تواند بیش از حد به لومن سوراخ های بینی رشد کند. این رشدهای غیر طبیعی پولیپ بینی است. چه از نظر کمیت و چه از نظر حجم ، آنها تمایل دارند مانع جریان هوا شوند.

عواقب

در نتیجه ، هنگام تنفس طولانی مدت دهان عواقب جدی دارد. تحقق تغییراتی که رخ می دهد بسیار سخت است. از جمله این عواقب ، می توان موارد زیر را نام برد:

عفونت های تنفسی: از سرماخوردگی تا ذات الریه.

هوای استنشاق شده از طریق دهان باعث کاهش استفاده از اکسیژن می شود. میزان اکسیژن کمتری عملکردهای عصبی را کاهش می دهد. کمبود یادگیری در بچه ها تنفس دهان شایع است.

تنفس دهانی با شرایط عمومی بد بدن همراه است. تنفس دهانی سر آنها را به جلو می آورد و ستون فقرات با تغییر ساختار آن ، این حرکت را کپی می کند.

تنفس بینی عملکردهای غیرمستقیم آن قالب سازی استخوان های سر در هنگام رشد است. اگر کودک از سنین پایین از طریق دهان نفس بکشد ، این استخوان های جمجمه را به درستی تحریک نمی کند. فک پایین به اندازه کافی بزرگ نمی شود و کام مانند یک گنبد نازک به سمت بالا منقبض می شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1054

به "از دهان نفس نکشید؛ عواقب خطرناکی که از آن بی خبرید !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دهان نفس نکشید؛ عواقب خطرناکی که از آن بی خبرید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید