آزادی107 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی 107 زندانی جرایم غیرعمد و محکوم اقتصادی در سه ماهه نخست سال 1400 از زندان های استان اطلاع داد.

آزادی107 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی

رسول تقی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، اضافه کرد: از این تعداد مددجو، 52 نفر از زندان تبریز، 15 نفر از زندان مراغه، 15 نفر از زندان اهر و مابقی از سایر زندان های استان بودند که در طول سه ماهه نخست سال جاری، به کانون خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان این که 106 نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و یک نفر زن بودند، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد استان که در سه ماهه نخست سال جاری آزاد شدند شامل 62 نفر زندانی بدهکار اقتصادی، پنج محکوم تصادف رانندگی و حوادث کارگاهی و 40 محکوم مهریه و نفقه می گردد.

وی با بیان این که مجموع مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده بالغ بر 56 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: مبلغ 47 میلیارد تومان به وسیله دادخواست اعسار به تقسیط، 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان به وسیله گذشت شاکیان، سه میلیارد و دویست میلیون تومان به وسیله یاری ویژه ستاد دیه استان و یک میلیارد و نهصد میلیون تومان هم از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد و مبلغ 4 میلیارد ریال با نقدینگی محکوم تامین شده است.

تقی پور گفت: اکنون بالغ بر 335 محکوم در زندان های استان در حال تحمل حبس هستند که کل مبلغ بدهی این افراد، به بیش از 170 میلیارد تومان می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1214

به "آزادی107 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی107 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید