گردشگری بومی در قالب جشنواره زمستانی سرعین ترویج می گردد

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، جعفر بذری عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی اعضای ستاد برگزاری جشنواره زمستانی سرعین افزود: امروزه گردشگری به سمت بومی و محلی سوق یافته که در این خصوص باید توسعه گردشگری بومی نیز با توجه به ظرفیت ها در دستور کار قرار گیرد.

گردشگری بومی در قالب جشنواره زمستانی سرعین ترویج می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات پناهندگی کانادا با ویزای تحصیلی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی با بیان اینکه گردشگران کنونی بیشتر برای طبیعت گردی و آشنایی با فرهنگ و هنر بومی و محلی توجه ویژه ای نشان می دهند، تاکید نمود که این شهرستان در این زمینه بسیار غنی بوده و می تواند به قطب گردشگری بومی و محلی کشور تبدیل گردد.

بازرس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی کشور برخورداری از روستاهای تاریخی، زندگی عشایری با فرهنگ خاص خود و... را در کنار چشمه های آبگرم معدنی، مراکز تفریحی و ورزشی بویژه رزش های کوهستانی را ظرفیت مطلوب در زمینه توسعه گردشگری بومی این شهرستان برشمرد.

وی در عین حال برگزاری سومین دوره جشنواره زمستانی سرعین را فرصت مناسبی برای ترویج این نوع از گردشگری دانست و ادامه داد: می توان در این خصوص برناه ریزی و فعالیت های مناسبی ارائه و سرعین را به عنوان مرکز گردشگری محلی معرفی کرد.

بذری با تاکید بر اینکه برابر آمارهای جهانی ایران جزو 10 کشور برتر گردشگری جهان است، بیان داشت: اما در جذب گردشگر رتبه 80 جهان را داریم که این نشان می دهد در زمینه شناسایی ظرفیت و بهره گیری از آن با مشکل روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه اگر برندهای مختلف را در بحث گردشگری تعریف نکنیم نمی توانیم به توسعه این صنعت دست یابیم، مطرح کرد: جشنواره زمستانی سرعین در راستای چشن انداز توسعه گردشگری کشور و یاری به جذب 20 میلیون گردشگر در سال 1404 برگزار می گردد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی اردبیل همچینن در تشریح برنامه های این جشنواره متذکر شد: این جشنواره روز آدینه دوم بهمن ماه با اجرای برنامه های ویژه شروع و به مدت چهار هفته تداوم خواهد داشت.

وی حضور هنرمندان مطرح کشور، برگزاری مسابقات ورزشی، ساخت تندیس، نورافشانی به مناسبت 22 پیروزی انقلاب اسلامی، اهدا جوایز، پیگیری برنامه های فرهنگی با هدف توسعه فرهنگی گردشگری و... را از آیتم های مد نظر برای جشنواره زمستانی سرعین برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 184

به "گردشگری بومی در قالب جشنواره زمستانی سرعین ترویج می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردشگری بومی در قالب جشنواره زمستانی سرعین ترویج می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری بومی در قالب جشنواره زمستانی سرعین ترویج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید