چین: آمریکا برای استقرار سامانه موشکی محتاطانه رفتار کند

به گزارش جملات زیبا، وزیر خارجه گفت آمریکا باید برای استقرار احتمالی سامانه دفاع موشکی پیشرفته در کره جنوبی با احتیاط رفتار کند.

چین: آمریکا برای استقرار سامانه موشکی محتاطانه رفتار کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین در سخنانی در واکنش به احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی و ژاپن، توضیح داد: آمریکا باید نسبت به استقرار احتمالی سامانه دفاع موشکی در منطقه، محتاط باشد و از این مساله به عنوان بهانه ای برای تاثیرگذاری بر امنیت چین استفاده نکند.

اقدام اخیر کره شمالی در شلیک موشک دوربرد و ارسال ماهواره به فضا موجب شده تا آمریکا و کره جنوبی از احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی تاد خبر بدهند. این مساله با واکنش منفی روسیه و چین روبرو شده است.

وزیر خارجه چین در ملاقات با جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: پکن مخالف استقرار سامانه دفاع موشکی تاد است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: وانگ یی از طرف آمریکایی خواسته است تا با احتیاط رفتار کند و از این فرصت برای ضربه زدن به منافع امنیتی چین استفاده نکند و شرایط ثبات و صلح در منطقه را پیچیده تر نکند.

آمریکا و کره جنوبی قصد دارند طی روزهای آینده مذاکرات رسمی را برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد شروع نمایند.

تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی در شرایطی است که تهدیدات کره شمالی در منطقه افزایش یافته و واشنگتن از این مساله به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود بهره برداری می نماید.

وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا ابراز نگرانی کرده و آن را عاملی برای تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه ارزیابی کرده است .

ژاپن نیز که به شدت نگران برنامه موشک بالستیک کره شمالی است، اعلام نموده است که استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را برای ارتقای قدرت دفاعی خود در نظر می گیرد.

آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل کرده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 148

به "چین: آمریکا برای استقرار سامانه موشکی محتاطانه رفتار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا برای استقرار سامانه موشکی محتاطانه رفتار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید