پکن: آمریکا عامل برهم خوردن توازن برجام است

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، نماینده چین در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل در مورد ارائه گزارش 6 ماهه درباره اجرای قطعنامه 2231 (قطعنامه برجام) در سخنانی توضیح داد: آمریکا عامل برهم خوردن توازن برجام است.

پکن: آمریکا عامل برهم خوردن توازن برجام است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره ادامه داد: تحریم های آمریکا در شورا (شورای امنیت) مردود اعلام شد و همه کشورها باید کوشش نمایند توازن بین وظایف و حقوق به برجام بازگردد. همه طرف ها باید به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده و در مورد این توافق خویشتن داری از خود نشان دهند. همه طرف ها باید کوشش مضاعفی را برای فعال سازی دوباره برجام به کار گیرند. قطعنامه 2231 شورای امنیت از لحاظ حقوقی الزام آور است و باید به طور کامل اجرا گردد.

نماینده پکن در سازمان ملل متحد در ادامه افزود: همه طرف ها باید فرصت را مغتنم شمرده و سریعاً برای بازگشت به اجرای برجام کوشش نمایند. طرح درخواست مذاکره دوباره درباره برنامه هسته ای ایران کمکی به حل بحران نمی کند. خروج یکجانبه آمریکا از برجام و به کارگیری سیاست فشارحداکثری علیه ایران دلیل معضلات کنونی پیرامون برنامه هسته ای ایران است.

این مقام چینی سپس اضافه نمود: در نشست دیروز وزرای خارجه، اعضای (به جامانده در) برجام تعهد خود به حفظ برجام و قطعنامه 2231 را اعلام کردند. نشست وزرای خارجه پیامی مثبت و قوی به جهان ارسال کرد، مبنی بر اینکه همه طرف ها باید از فرصت ها برای تعامل و تقویت دیپلماسی و بازگرداندن برجام به جهت صحیح استفاده نمایند. آمریکا باید رویه های خود را اصلاح نموده و بی قید و شرط به برجام بازگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 868

به "پکن: آمریکا عامل برهم خوردن توازن برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا عامل برهم خوردن توازن برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید