پشتیبانی وزارت انرژی آمریکا از راه اندازی 5 راکتور هسته ای

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اداره انرژی هسته ای وزارت انرژی آمریکا بودجه ای 30 میلیون دلاری به پیشبرد طرحی موسوم به برنامه نمایش راکتورهای پیشرفته اختصاص داده که طی 7 سال آینده در نهایت 600 میلیون دلار به آن اختصاص می یابد. انتظار می رود بخش خصوصی نیز 20 درصد باقیمانده بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح را تأمین کند.

پشتیبانی وزارت انرژی آمریکا از راه اندازی 5 راکتور هسته ای

علیرغم اینکه آمریکا با دستیابی برخی کشورهای جهان به فناوری پیشرفته هسته ای مخالفت می کند، خود با ادعای لزوم کنار گذاشتن سوخت های فسیلی به راه اندازی راکتورهای هسته ای جدید و پیشرفته علاقه نشان می دهد. این راکتورها با راکتورهای آب سبک تحت فشار که از دهه 50 میلادی به این سو به طور گسترده مورد استفاده بوده اند، تفاوت دارند.

راکتورهای جدیدی که طی 10 تا 14 سال آینده ساخته می شوند، بهره وری بیشتری داشته و با هزینه کمتری ساخته می شوند. همچنین ایمنی این راکتورها بیشتر است و سیستم خنک کننده جدید آنها نیز دقیق تر و مؤثرتر است.

سوخت مورد استفاده در این راکتورها به اختصار تریسو نام گرفته که ترکیبی از اورانیوم، کربن و اکسیژن است و برای جلوگیری از انتشار پسماندهای رادیواکتیو این سوخت از لایه های حفاظتی متعدد از جنس سرامیک و کربن استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 888

به "پشتیبانی وزارت انرژی آمریکا از راه اندازی 5 راکتور هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی وزارت انرژی آمریکا از راه اندازی 5 راکتور هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید