وعده سازمان ملل برای انجام اولین پرواز درمانی از صنعا در ماه آینده

به گزارش جملات زیبا، رئیس کمیته عالی کریدور پزشکی انسانی دولت نجات ملی یمن از وعده سازمان بهداشت جهانی به انجام اولین پرواز درمانی از فرودگاه صنعا برای انتقال 30 بیمار یمنی به خارج از کشور اطلاع داد.

وعده سازمان ملل برای انجام اولین پرواز درمانی از صنعا در ماه آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس کمیته عالی کریدور پزشکی انسانی دولت نجات ملی یمن گفت، اگر ائتلاف عربی مجددا برای انتقال بیماران یمنی به خارج از کشور مانع تراشی نکند قرار است در فوریه آینده نخستین پرواز درمانی از صنعا انجام گردد.

مطهر درویش در گفت وگو با شبکه خبری المسیره توضیح داد: اگر طی دو سال اخیر هیچ پرواز درمانی از صنعا انجام نشده به دلیل مسائل لجستیک نزد کشورهای میزبان بیماران یمنی نبوده است، بلکه ائتلاف سعودی با انگیزه های سیاسی مانع تراشی نموده است.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه کمیته عالی کریدور پزشکی انسانی یمن تا به امروز 32 هزار پرونده افراد دچار بیماری های صعب العلاج را دریافت نموده است، گفت:ده هزار نفر از این بیماران نیازمند به سفر به خارج از یمن برای ادامه درمان هستند.

ائتلاف عربی از آگوست 2016 تمام پروازها در فرودگاه بین المللی صنعا را ممنوع نموده است به استثنای پروازهای انسانی ویژه سازمان ملل و بعضی نهادهای بشردوستانه که گهگاه از این فرودگاه انجام می گردد.

این مقام یمنی توضیح داد: در حال حاضر دو هزار نفر از یمنی هایی که به بیماری های صعب العلاج دچار هستند، نمی توانند هزینه درمان خود را بپردازند و از شانس درمان در یمن به دلیل ادامه تجاوز و محاصره علیه این کشور برخوردار نیستند.

وی با اشاره به وعده سازمان بهداشت جهانی برای انجام اولین پرواز درمانی از فرودگاه صنعا در سوم فوریه آینده(14 بهمن)، تاکید نمود: در عین حال نمی توانیم مطمئن باشیم که این سازمان پای تعهد خود خواهد بود اما آنها با توجه به وخامت حال بیماران آنها را به عمل به وعده هایشان ترغیب می کنیم.

درویش تعداد مسافران نخستین پرواز درمانی از صنعا به خارج از یمن را 60 نفر شامل 30 بیمار و 30 نفر از همراهانشان خواند و در عین حال گفت: پیش از این با صلیب سرخ درباره سفر یکصد نفر شامل 50 بیمار با 50 نفر از همراهانشان توافق شده بود که متاسفانه با تغییر آن غافلگیر شدیم.

این مقام یمنی توضیح داد: اگر سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل به گگرددن کریدور پزشکی انسانی متعهد نباشد بسیاری از بیماران یمنی با خطر مرگ مواجهند.

وی در خاتمه سکوت جهان در برابر ادامه ممنوعیت پروازها از فرودگاه صنعا به معنای صدور حکم مرگ تدریجی و رنج و مشقت هزاران بیمار دانست.

در نوامبر 2019 ائتلاف عربی تحت فشارهای شدید بین المللی وعده داده بود که پروازهای هوایی را با یاری سازمان بهداشت جهانی برای انتقال بیماران از صنعا و به وسیله فرودگاه بین الملل این شهر تسهیل می نماید

ائتلاف سعودی از ششم مارس 2015(ششم فرودین ماه سال 1394) با تجاوز به خاک یمن که به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری فقیرترین کشور عربی در منطقه انجام داد، چیزی جز آوارگی، بیماری و قحطی برای مردم آن به ارمغان نیاورده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 202

به "وعده سازمان ملل برای انجام اولین پرواز درمانی از صنعا در ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده سازمان ملل برای انجام اولین پرواز درمانی از صنعا در ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید