واشنگتن پست: هفته پیش ترامپ در آستانه صدور فرمان دخالت ارتش در اعتراضات قرار داشت

به گزارش جملات زیبا، روزنامه واشنگتن پست فاش کرد هفته پیش رئیس جمهور آمریکا در آستانه صدور فرمان دخالت ارتش در اعتراضات قرار داشته، اما با مخالفت سران نظامی روبرو شده است.

واشنگتن پست: هفته پیش ترامپ در آستانه صدور فرمان دخالت ارتش در اعتراضات قرار داشت

به گزارش به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ روز دوشنبه گذشته در آستانه صدور فرمان دخالت نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان قرار داشته که پس از مخالفت سران پنتاگون، از تصمیم خود عقب نشینی نموده است.

به گفته مقامات ارشد پنتاگون، دونالد ترامپ روز دوشنبه گذشته بیشتر از هر زمانی در آستانه صدور دستور مداخله نظامی نیروهای ارتشی در مقابله با اعتراضات واشنگتن قرار داشت.

بنا بر اعلام یک منبع ناشناس در پنتاگون، دونالد ترامپ روز دوشنبه و پیش از عزیمت به کلیسای سنت جونز، طی دیداری با سران نظامی در کاخ سفید پیشنهاد مداخله ارتش در اعتراضات واشنگتن را ابراز می نماید ولی با مخالفت چهره هایی چون مارک اسپر و مارک میلی روبرو می گردد. علاوه بر ترامپ، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در جلسه روز دوشنبه از دخالت ارتش حمایت کرد.

به گفته این منبع ناشناس، اطرافیان رئیس جمهور از او خواستند تا اعزام فوری نیروهای ارتش را متوقف کند، آن ها در این جلسه تاکید کردند که نیرو های گارد ملی که به دست فرمانداران ایالتی اداره می شوند، می توانند مجددا نظم را در واشنگتن و دیگر نقاط ایجاد نمایند. منبع ناشناس به واشنگتن پست این را هم گفت که ترامپ بر پیشنهاد خود تاکید داشته است. ترامپ در این نشست گفته است: ما باید خیابان ها را کنترل کنیم. همین الان به 10 هزار سرباز در واشنگتن احتیاج داریم.

در حالی که معترضان آمریکایی در بیشتر نقاط آمریکا بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود تاکید دارند، دونالد ترامپ بارها معترضان را تهدید نموده است. او چندین بار پیشنهاد استقرار نیروهای ارتش را برای مقابله نظامی باعتراضات را بیان نموده است. در نقطه مقابل سران نظامی آمریکا از جمله مارک اسپر وزیر دفاع این کشور استفاده از ارتش در شرایط کنونی را غیرضروری خوانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 523

به "واشنگتن پست: هفته پیش ترامپ در آستانه صدور فرمان دخالت ارتش در اعتراضات قرار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: هفته پیش ترامپ در آستانه صدور فرمان دخالت ارتش در اعتراضات قرار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید