هشدار روسیه به آمریکا: ظرف 6 ماه می توانیم موشک های میان برد تولید کنیم

به گزارش جملات زیبا، یکی از سناتورهای روس شرح داد در صورتیکه آمریکا گام هایی را در جهت تولید و استقرار موشک های سطح به هوا میان برد و کوتاه برد بردارد، مسکو نیز ظرف شش ماه چنین موشک هایی را تولید می کند.

هشدار روسیه به آمریکا: ظرف 6 ماه می توانیم موشک های میان برد تولید کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط تحصیل در آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین راستا را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویکتور بونداروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه شرح داد در صورتیکه آمریکا گام هایی را در جهت توسعه، تولید و استقرار موشک های سطح به هوا میان برد و کوتاه برد بردارد، مسکو نیز قادر است ظرف 6 ماه چنین موشک هایی را تولید کند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، بونداروف در این خصوص گفت: با در نظرگرفتن تجهیزات کارخانه های ما، پتانسیل علمی نهادهای نظامی و دفاتر و شرکت های طراحی ما، قادریم ظرف مدت کوتاهی، این شکاف-نبود موشک های سطح به هوا میان برد و کوتاه برد-را پر کنیم.

وی ادامه داد: ما اغلب از کارخانه های صنعتی بازدید می کنیم و شاهد تجهیزات آنها هستیم. قعطاً نمی توانیم خیلی به سرعت یک موشک جدید تولید کنیم اما امکان آن وجود دارد که ظرف 6 الی 12 ماه، یک موشک را به مرحله آزمایش برسانیم و سپس [چنین] موشکی خواهیم داشت.

این مقام روس شرح داد که مسکو در حال حاضر سامانه های دفاع هوایی اس-300 و اس-400 دارد بنابراین قادر به دفاع از خود است.

این سناتور روس معتقد است که گزینه مذاکره مجدد درباره پیمان جدید منع موشک های هسته ای میان برد INF وجود دارد و همچنین احتمال پیوستن کشورهای دیگر به این پیمان جدید را غیرمحتمل ندانست.

وی در این خصوص گفت: من از مذاکره مجدد درباره این پیمان حمایت می کنم اما قطعاً، نه تحت شرایط سخت و طاقت فرسا. بلکه مذاکره مجدد باید بر اساس شرایط برابر باشد و باید تمامی موشک هایی را که کشورها ظرفیت تولید و استقرار آن را دارند، شامل شود و کنترل جهانی بیشتری بر روی آنها باشد.

در تاریخ دوم آگوست (11 مردادماه)، واشنگتن به صورت یکجانبه از پیمان INF خارج شد و در توجیه این اقدام، روسیه را به امتناع از عمل به اولتیماتوم تخریب موشک های جدید کروز 9M729 متهم کرد و این اقدام روسیه را نقض پیمان INF گفت.با اینحال، مسکو ضمن رد تمامی این اتهامات گفت که مالکیت این موشک ها کاملاً با پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد همخوانی و سازگاری دارد.

مسکو نیز در واکنش به این اقدام آمریکا از این پیمان خارج شد. INF پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کند.

آمریکا تنها چند هفته بعد از خروج از پیمان، موشک بالستیک میان برد آزمایش کرد. مسکو می گوید این آزمایش موشکی نشان می دهد واشنگتن از سال ها پیش در حال کار بر روی این موشک ها بوده و با اتهام زنی به روسیه تلاش کرده خود را از قید و بند پیمان های جنگ سرد رها کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 255

به "هشدار روسیه به آمریکا: ظرف 6 ماه می توانیم موشک های میان برد تولید کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به آمریکا: ظرف 6 ماه می توانیم موشک های میان برد تولید کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید