نقش آمریکا و فرانسه در استعفای وزیر خارجه لبنان

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با تیتر استعفای حتی؛ کوشش جدید برای ساقط کردن دولت لبنان نوشت: استعفای ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان ضربه محکمی به دولت حسان دیاب نخست وزیر کشور وارد می آورد. آیا دیاب به همراه حامیان دولتش می تواند از این بحران عبور کند یا دولت وی کنار خواهد رفت؟

نقش آمریکا و فرانسه در استعفای وزیر خارجه لبنان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تصمیم آمریکا اتخاذ شده است. مطلوب آن است که دولت دیاب ساقط گردد اما اجرای آن هنوز با مشکلاتی رو به رو است. پیش از این نیز کوشش هایی برای تضعیف دولت لبنان اجرا شده بود و دیاب به صورت واضحی در برابر سخنان سفرای آمریکا و عربستان سعودی موضع گیری نموده بود. سخنان دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت در مورد مسائل داخلی لبنان و مداخله در آن به صورتی بود که انتظار می رفت وزیر خارجه لبنان وی را به وزارت خارجه احضار نموده تا به شیا تذکر دهد اما معلوم شد هدف از رفتن سفیر آمریکا به وزارت خارجه عذر خواستن از او بود!

امروز نیز کوشش برای ساقط کردن دولت دیاب از سر گرفته شده است و این بار، ضربه محکم تر خواهد بود. وزیر خارجه لبنان از سمت خود استعفا داده چرا که بعضی افراد از جمله سفیر سابق لبنان به نیابت از آمریکایی ها او را قانع نموده اند که این کار را انجام دهد.

اما فشارهای اصلی از سوی فرانسه اعمال شد؛ کشوری که از دست دیاب خشمگین بوده زیرا با لحنی با مقامات فرانسوی صحبت نموده که پاریس به آن عادت ندارد.

دلیل اعلام شده از سوی ناصیف حتی برای استعفا، نحوه تعامل دولت با جامعه بین الملل است. وی در حالی استعفای خود را ارائه داده که تا به امروز هیچ اقدام مفیدی در کابینه انجام نداده و برای فعال کردن دستگاه وزارت خارجه کوشش ننموده است. ناصیف حتی در مورد پرونده آوارگان سوری یا رابطه با کشورهایی که لبنان را تحریم ننموده اند اقدامی انجام نداده است. وی در برابر اصابت موشک یمنی ها به خاک عربستان بیانیه صادر می نماید اما به تجاوزات سعودی علیه یمن اعتنایی ندارد.

وزیر خارجه لبنان از توئیت حسان دیاب علیه سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان ناراحت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 597

به "نقش آمریکا و فرانسه در استعفای وزیر خارجه لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آمریکا و فرانسه در استعفای وزیر خارجه لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید