نخستین محموله پزشکی چین به کابل رسید

به گزارش جملات زیبا، نخستین محموله یاری های پزشکی چین در راستای مبارزه با ویروس کرونا صبح امروز(پنجشنبه) در فرودگاه کابل تحویل دولت افغانستان شد.

نخستین محموله پزشکی چین به کابل رسید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این محموله شامل تجهیزات مختلف پزشکی است که توسط وانگ یو سفیر چین به محمد سروردانش معاون رئیس جمهوری و رئیس کمیته مبارزه با حوادث اضطرار سپرده شد.

دیروز نیز یک محموله از کیت های تشخیصی ویروس کرونا توسط امارات متحده عربی به کابل رسید.

وانگ یو در مراسم تحویل این محموله گفت که ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است و دولتمردان باید با تصویری روشن از آینده این کشور کوشش نمایند.

وی اضافه نمود: مبارزه با کرونا برای دولت افغانستان هم فرصت است و هم چالشی است؛ دولت باید از این فرصت و چالش به خوبی استفاده کند تا از این آزمون پیروز بیرون آید.

سفیر چین تأکید کرد، با توجه به اعلام آمادگی برای یاری و اظهارات دولت افغانستان در روزهای نخست گسترش ویروس کرونا در چین، دولت و مردم کشورش هرگز این همکاری را فراموش نخواهد نمود و اکنون به اندازه توانایی خود در کنار مردم افغانستان خواهند بود.

سرور دانش نیز ضمن قدردانی از دولت چین گفت که با توجه به روابط تاریخی بین دو کشور ما مرزهای مشترک داریم و سرنوشت مشترک داریم.

وی از همکاری چین قدردانی کرد و اضافه نمود: دولت از روزهای نخست برای مهار کرونا اقداماتی را انجام داد و در این روزها که فرایند متبلا شدن مردم به کرونا رو به گسترش بوده، اقدامات سختگیرانه تر ضروری است و دولت اقدام خواهد نمود.

دانش ادامه داد: فرایند یاری های بین المللی به افغانستان ادامه دارد و فردا (آدینه) نخستین محموله یاری های پزشکی و بشردوستانه ازبکستان نیز به کابل خواهد رسید.

پیش از این، معاون رئیس جمهوری افغانستان از یاری 100 میلیون دلاری بانک دنیای و 15 میلیون دلاری آمریکا خبر داده و گفته بود بعضی کشورها و نهادهای دیگر نیز تعهد یاری نقدی نموده اند.

در 24 ساعت گذشته 43 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هرات در غرب افغانستان که مرکز شیوع این ویروس خوانده می گردد، ثبت شده است.

در حال حاضر آمار افراد مبتلا به این ویروس در افغانستان به 239 مورد رسیده است که از این جمله 4 نفر جان باخته و 10 تن دیگر هم بهبود یافته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 404

به "نخستین محموله پزشکی چین به کابل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله پزشکی چین به کابل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید