نخستین بیمار کرونامثبت در مالت یک دختر 12 ساله ایتالیایی است

به گزارش جملات زیبا، کشور اروپایی مالت از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کروناویروس یک دختربچه 12 ساله ایتالیایی ساکن این جزیره به عنوان نخستین بیمار مبتلا به کرونا اطلاع داد.

نخستین بیمار کرونامثبت در مالت یک دختر 12 ساله ایتالیایی است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، در شرایطی که باور عمومی درباره ویروس کرونا آمار بسیار ناچیز ابتلای بچه ها و نوجوانان به آن است، مبتلا شدن یک دختر 12 ساله در مالت این باور را تا حدودی به چالش کشیده است. هر چند وزیر بهداشت مالت گفت حال عمومی بیمار خوب است و در بیمارستان دولتی زیر نظر پزشکان فرایند درمان و بهبودی را پشت سر می گذارد.

این دختر همراه خانواده خود به مناطق شمالی ایتالیا سفر نموده و به شهر رم هم سر زده بود. آنها روز سه شنبه به مالت بازگشتند و نخستین نشانه های ابتلا به کرونا روز آدینه در دختر بروز کرد. پس از آنکه آزمایش دخترک 12 ساله صبح روز شنبه مثبت از آب درآمد، پدر و مادر و خواهر او در قرنطینه خانگی قرار گرفتند و دختر هم به بیمارستان منتقل شد.

مالت که در جنوب اروپا نزدیک ایتالیا واقع شده، با 475 هزار جمعیت در 316 کیلومتر مربع مساحت دهمین کشور کوچک و پنجمین کشور پرتراکم دنیاست. از این رو، شاید انتشار ویروس کرونا در آن خطرناک تر از دیگر کشورهای اروپایی اتفاق بیفتد. وزیر بهداشت مالت برای اعلام خبر ابتلای این دختر به کرونا نشست خبری برگزار کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 330

به "نخستین بیمار کرونامثبت در مالت یک دختر 12 ساله ایتالیایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بیمار کرونامثبت در مالت یک دختر 12 ساله ایتالیایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید