محوطه سازی آرامگاه مختومقلی فراغی با اعتبار 7میلیارد ریال

به گزارش جملات زیبا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ادامه عملیات اجرایی تکمیل رواق ها و محوطه سازی پیرامونی آرامگاه مختومقلی فراغی بااعتبار 7میلیارد ریال اطلاع داد.

محوطه سازی آرامگاه مختومقلی فراغی با اعتبار 7میلیارد ریال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 99 با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل رواق ها و محوطه سازی پیرامونی مجموعه منطقه نمونه گردشگری مختومقلی فراغی بااعتبار 7میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی در سایت گردشگری مختومقلی فراغی شروع شد.

او با اشاره به عملیات پیش بینی شده در این فاز اعلام نمود: در عملیات اجرایی این فاز تکمیل سنگ فرش کف رواق های پیرامونی و اجرای سر در ورودی ضلع شاقتصادی سایت آرامگاه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان یادآور شد: تا به امروز مبلغ حدود 22میلیارد و 500میلیون ریال برای طراحی سایت، احداث سازه خرپای فضایی، محوطه سازی فضای پیرامون مقبره مختومقلی فراغی به مساحت حدود 4500 مترمربع، احداث سرویس بهداشتی، بازسازی المان و اجرای ایزوگام المان مقبره مختومقلی فراغی، محوطه سازی شامل اجرای رواق به مساحت حدود 500 مترمربع (اجرای ستون، سقف و کف سازی داخل رواق ها) تکمیل رواق های پیرامونی مقبره مختومقلی، احداث سر در ورودی شرقی، تکمیل ساختمان نمازخانه و اجرای حدود 400 مترمربع سنگ گرانیت کف رواق ها از محل اعتبارات این اداره کل هزینه شده است.

او در ادامه بیان نمود: این اداره کل در سال اقتصادی آینده، حدود 11 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های گردشگری منطقه نمونه گردشگری مختومقلی فراغی پیش بینی نموده است که در صورت تخصیص، نسبت به تکمیل زیرساخت های لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران اقدام خواهد شد.

مختومقلی فراغی شاعر مشهور و بلندآوازه ترکمن یکی از عظیم ترین سرایندگان و سخنوران زبان ترکمن است که در روستای حاجی قوشان گنبد به جهان آمد و زبان های فارسی و عربی را نزد پدر خود دولت محمد آزادی آموخت. فراغی بعدها سفرهای زیادی به خارج از ایران ازجمله به بخارا، خیوه، افغانستان و هندوستان داشت و همچنین دیوان سروده های زیبای او به فارسی و انگلیسی و چند زبان دیگر نیز ترجمه شده است.

آرامگاه او که در روستای آق تقای شهرستان مراوه تپه در استان گلستان جای دارد و همه ساله در زادروز مختومقلی فراغی، جمعیت زیادی از مردم منطقه و مقامات ایرانی و خارجی در آیین باشکوهی که در آرامگاه این شاعر نامی برگزار می گردد، حضور پیدا می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 491

به "محوطه سازی آرامگاه مختومقلی فراغی با اعتبار 7میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه سازی آرامگاه مختومقلی فراغی با اعتبار 7میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید