لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/یزد استاندار یزد بر لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی مانند انتخابات شوراها تاکید نمود و گفت: میزان ثبت نام داوطلبان زن در انتخابات دوره قبل بسیار پایین بود که نشان دهنده انگیزه پایین و باور نداشتن آنها به خود برای حضور در عرصه های اجتماعی است.

لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی

محمدعلی طالبی در نشستی که به مناسب گرامیداشت مقام زن در محل استانداری و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور و معاون بانوان ریاست جمهوری برگزار گردید، بر لزوم ورود بانوان در برطرف بعضی از مسائل و اهتمام به پیگیری این مسائل در جامعه تاکید نمود.

وی از حضور کمرنگ بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی مانند انتخابات انتقاد کرد و گفت: شاید از نظر کمی حضور بانوان در مدیریت ها و فرصت های علمی و کارافرینی وجود دارد اما در مسائل تاثیرگذار اجتماعی با محدودیتهایی روبرو هستند.

طالبی بر لزوم بیش از پیش مشارکت زنان در عرصه انتخابات شوراها و دهیاری ها تاکید نمود و اضافه نمود: میزان ثبت نام داوطلبان زن در انتخابات بسیار پایین بوده که نشان دهنده انگیزه پایین و نداشتن باور برای حضورشان در عرصه های اجتماعی است.

وی به اقدامات استانداری یزد در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان در استان اشاره و اعلام نمود: علاوه بر تشویق دهیاری ها و بخشداری ها برای استفاده و به کارگیری بانوان، در حوزه معاونت استاندار اولین معاون زن کشور را در این حوزه براساس شایستگی های وی منصوب کردیم.

طالبی با بیان که یزد محرک 17 استان دیگر کشور در انتصاب بانوان برای معاونت استاندار شد، گفت: نیازمند خودباوری در جامعه زنان و تعمیم خودباوری بانوان پیروز و باتجربه در جامعه هستیم تا حداقل در انتخابات پیش رو و عرصه های دیگر، شاهد حضور و درخشش بیشتر آنها باشیم.

وی یاری به برطرف مشکل اشتغال زنان در استان را نیازمند حضور و مشارکت جامعه فرهیخته زنان استان دانست و گفت: نرخ بیکاری مردان در استان برابر با میانگین کشوری است اما این نرخ در خصوص زنان تحصیل نموده رقم بالایی است.

وی به افزایش تقاضای بانوان استان به علل متعدد مانند مسائل مالی جامعه اشاره نمود و گفت: این افزایش تقاضا از سویی مثبت و از سوی دیگر منفی است و و باید شرایط را برای به کارگیری این نیروها فراهم کنیم.

این مسئول با بیان این که اطلس اشتغال استان به طور سنتی برای مردان طراحی شده و عمدتاً شامل مشاغل کارگری است، گفت: مشکل ما در حوزه اشتغال بانوان است و روینمودهایی را در این باره دنبال می کنیم که لازمه اشتغال بیش از پیش بانوان را می طلبد.

طالبی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از کسب و کارهای خانگی و ارائه تسهیلات روستایی و شهری به بانوان، گفت: پیشتازی و همراهی جامعه زنان فعال و تحصیل نموده خصوصا در عرصه های اجتماعی میتواند یاری زیادی به برطرف این مسائل داشته باشد.

در سرانجام این مراسم، بانوان برگزیده استان تجیلی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 936

به "لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های تاثیرگذار اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید