شرکت هیوندای با عقد قراردادی Boston Dynamics را از Softbank خرید

به گزارش جملات زیبا، بر اساس اعلام روزنامه اقتصادی کره شرکت هیوندای با عقد قراردادی Boston Dynamics را از Softbank خرید.

شرکت هیوندای با عقد قراردادی Boston Dynamics را از Softbank خرید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،به گزارش روزنامه کره اقتصادی، هیوندای موتورز در حال خریداری بوستون دینامیک است. این نشریه می گوید Softbank موافقت کرده است که سازنده ربات را به قیمت 1 تریلیون وون (917 میلیون دلار) بفروشد. این شرکت ها بر اساس گزارش قبلی بلومبرگ حداقل از اوایل ماه نوامبر در مورد فروش بحث کرده بودند.

شرکت Boston Dynamics به دلیل ایجاد شبیه سازی سگ رباتیک Spot شناخته می شود که فروش آن را از اواسط سال 2020 با قیمت 75هزار دلار آغاز کرد. این ربات چهار پا می تواند از پله ها بالا برود، گوسفندان گله را دنبال کند و یک نگهبان باشد. همچنین در اوایل سال جاری این دستگاه به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کرد تا از راه دور بیمارانی را که در بیمارستان زنان در بوستون مشکوک به بیماری کرونا بودند را تشخیص بدهد. این شرکت همچنین در پشت ربات انسان نما Atlas قرار گرفته است که برای انجام کارهای دستی و پارکور به اندازه کافی چابک است.

شرکت Boston Dynamics یک موسسه فناوری در ماساچوست است که اولین بار در سال 2013 توسط گوگل خریداری شد. در سال 2017 شرکت مادر Alphabet آن را به Softbank فروخت که این شرکت چشم انداز موج بعدی رباتیک هوشمند را داشت. طی دو سال گذشته هیوندای موتور سرمایه گذاری زیادی در زمینه رباتیک کرده است و متعهد شده است که تا سال 2025 بالغ بر 1/5 تریلیون وون (1/4 میلیارد دلار آمریکا) در این صنعت سرمایه گذاری کند. این شرکت بیشتر روی تولید ربات های چرخ دار برای استفاده در کارخانه متمرکز شده است. البته ماشین آلاتی به اندازه Spot و Atlas طراحی کرده است که در نوع خود جالب هستند. این روزنامه ادعا کرد هیوندای موتور حدود 400 میلیارد وون هزینه خواهد کرد؛ در حالی که شرکت های وابسته به این شرکت، از جمله شرکت تولید کننده قطعات خودرو، هیوندای موبیس باقی مانده قیمت خرید را پرداخت خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 893

به "شرکت هیوندای با عقد قراردادی Boston Dynamics را از Softbank خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هیوندای با عقد قراردادی Boston Dynamics را از Softbank خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید