سخنرانی نخست وزیر نیوزیلند به مناسبت سالگرد حادثه کرایست چرچ

به گزارش جملات زیبا، نخست وزیر نیوزیلند در کنفرانسی رسانه ای در نزدیکی محل تیراندازی مرگبار علیه مسلمانان گفت ملت نیوزیلند از زمان وقوع این حادثه به طور بنیادین تغییر نموده اند و دیگر نباید در برابر نژادپرستی و قلدری ساکت بمانند.

سخنرانی نخست وزیر نیوزیلند به مناسبت سالگرد حادثه کرایست چرچ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جاسیندرا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در آستانه برگزاری مراسم سالگرد تیراندازی کور علیه نمازگزاران گفت، مردم کشورش از زمان وقوع این حادثه به طور اساسی تغییر نموده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آردرن در نشستی رسانه ای در کرایست چرچ گفت: پس از یک سال، باور دارم که مردم نیوزیلند به طور بنیادین تغییر نموده اند. چالش پیش روی ما این است که در هر روز زندگی و هر موقعیتی که شاهد قلدری، آزار، نژادپرستی و تبعیض بودیم، به عنوان یک ملت آن را با صدای بلند اعلام کنیم.

امروز صدها مسلمان نیوزیلندی جهت اقامه نماز آدینه در دو مسجدی که سال گذشته در آن ها فردی با گگرددن آتش بر روی نمازگزاران، جان 52 نفر را گرفت گرد آمدند. همچنین شمار زیادی نیز نماز آدینه را در مرکز اجتماعات کرایست چرچ برگزار کردند و یاد قربانیان این حمله مرگبار را گرامی داشتند.

شمار زیادی از مردم نیوزیلند با گذاشتن دسته گل و نامه در مقابل مسجد النور، یکی از دو مسجدی که حمله نژادپرستانه سال گذشته در آن رخ داد، با جامعه مسلمان این کشور ابراز هم دردی کردند.

آردرن در سخنرانی خود از پاسخ دنیا به این حمله قدردانی کرد و گفت پس این حادثه دلخراش بیش از 60 هزار سلاح از سطح کشور جمع آوری شدند.

آردرن گفت مراسم عظیم دیگری جهت عظیمداشت قربانیان این حادثه تروریستی روز یکشنبه برگزار خواهد شد اما ممکن است بسته به شرایط شیوع ویروس کرونا لغو گردد.

با توجه به تهدیدادی که هفته گذشته درخصوص حمله مجدد به مسحد النور اجرا شده بود، مراسم عظیمداشت قربانیان تیراندازی کرایست چرچ تحت تدابیر امنیتی برگزار گردید.

خواهر یکی از قربانیان این حادثه که در این مراسم شرکت داشت گفت تمامی روزهای زندگی خود را با عواقب این تیراندازی مرگبار سپری می نماید.

خواهر یکی از قربانیان تیراندازی کرایست چرچ در محل مراسم عظیمداشت این حادثه

برنتون تارانت یکی از متهمین انجام این حمله مرگبار در حال حاضر به استرالیا مسترد شده و دادگاه او خرداد ماه برگزار می گردد.

این شهروند استرالیایی مانیفستی در توئیتر منتشر کردبود که نشان می داد از آندرس برویک نروژی که در سال 2011 میلادی 77 نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و ضمناً علاقه شدیدی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد.

تارانت که عقایدی نژادپرستانه و اسلام ستیزانه دارد تاکید نموده که او این حمله را از دو سال قبل طراحی نموده و تصمیم به حمله به مسجد النور را سه ماه قبل گرفته بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 352

به "سخنرانی نخست وزیر نیوزیلند به مناسبت سالگرد حادثه کرایست چرچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی نخست وزیر نیوزیلند به مناسبت سالگرد حادثه کرایست چرچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید