رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا

به گزارش جملات زیبا، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا معین تکلیف واکسن ویروس کرونا ظرف ماه های آینده، رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با آن است.

رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز گزارشی مبنی بر ابتلای افراد به کرونا در مراکز خرید و مال ها نداشته ایم، اما به این معنی نیست که افراد توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی اضافه کرد: به طورکلی هرگونه حضور خارج از منزل به صورت ضروری یا غیرضروری خطرناک است.

جهانپور ادامه داد: شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص استفاده از ماسک می تواند در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا موثر باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: رعایت تمام نکات بهداشتی می تواند میزان مبتلایان را تا 90 درصد کاهش دهد.

وی گفت: تا معین تکلیف واکسن این ویروس ظرف ماه های آینده، پیشگیری بهترین درمان برای این بیماری است، بنابراین با برنامه ریزی هایی بلند مدت و رعایت پروتکل های بهداشتی می توان از این موضوع جلوگیری کرد.

جهانپور در پاسخ به اینکه آیا ساعت کاری مراکز خرید همچون فروردین با کاهش ساعت رو به رو خواهد بود، توضیح داد: تا به امروز مطلبی در این خصوص در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح نشده است. به طور کلی می توان گفت برنامه ای برای کاهش ساعات کاری در کشور وجود ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: اختیار هر استان دست ستادهای استانی تفیض شده و هر استان بر اساس جغرافیای بیماری و شرایط بیماری کووید 19 می تواند محدودیت هایی را به صورت موقت انجام دهند، اما در بُعد ملی، نسخه واحدی برای این موضوع وجود نخواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 581

به "رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید