درخواست کانادا و انگلیس درباره هواپیمای اوکراینی

به گزارش جملات زیبا، وزرای امور خارجه انگلیس و کانادا خواهان انجام شدن تحقیقاتی مستقل از جانب ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به کشور ها و خانواده های آسیب دیده شدند.

درخواست کانادا و انگلیس درباره هواپیمای اوکراینی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه کانادا، فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه این کشور در ملاقات با دومینیک راب همتای انگلیسی اش درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران که به جان باختن 176 تن از جمله شهروندان دیگر کشور ها مانند انگلیس و کانادا شد، بر تعهدشان نسبت به اطمینان حاصل کردن از پاسخ گویی به خانواده جان باختگان این حادثه و برقراری عدالت برای آن ها تاکید کردند.

آن ها همچنین درباره ضرورت اجرای تحقیقاتی جامع، شفاف و مستقل مطابق با استاندارد های بین المللی و همچنین پرداخت غرامت به خانواده جان باختگان این حادثه و کشور های خسارت دیده تبادل نظر کردند.

هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال 1398 در آسمان ایران در حالی که به مقصد کی یف پایختت اوکراین در حال پرواز بود، به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد.

رایزنی های مقامات ایران با اوکراین با حضور نمایندگانی از سازمان بین المللی هوایی بر سر پرداخت غرامت پیش از این صورت گرفته است و ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین پیش از این گفته بود محاسبات بر سر پرداخت غرامت باید پس از تعیین شدن همه جوانب این حادثه انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 583

به "درخواست کانادا و انگلیس درباره هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کانادا و انگلیس درباره هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید