خسارت عمیق کرونا بر اقتصاد آمریکا

به گزارش جملات زیبا، ارزیابی میزان آسیب دیدن شرکت ها و فعالیت های مالی در آمریکا ناشی از شیوع ویروس کرونا روز به روز سخت تر و غیرقابل پیش بینی تر می گردد.

خسارت عمیق کرونا بر اقتصاد آمریکا

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، کارشناسان بورس وال استریت آمریکا در کوشش هستند تا تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا را که حالا خیلی فراتر از سه ماهه نخست امسال رفته است، هستند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که شیوع کرونا و تاثیر اقتصادی آن رشد اقتصادی آمریکا برای کل امسال را تحت تاثیر قرار دهد.

یک هفته پیش بسیاری از ناظران بازار می گفتند که انتظار دارند که شیوع ویروس کرونا تنها بر درآمد شرکت های آمریکایی در سه ماهه نخست امسال اثر بگذارد و نه فراتر از این زمان.

اما در روز های اخیر و با شدت دریافت شیوع کرونا در خارج از چین و اقتصاد های بزرگی نظیر ایتالیا، کره و ایران نگرانی ها شدت گرفته است.

شیوع کرونا باعث شد تا بورس آمریکا به خصوص شاخص S&P500 بدترین عملکرد هفتگی و افت ارزش را از زمان بحران بزرگ اقتصادی سال 2008 تا کنون، تجربه نمایند.

روز گذشته هم فرماندار نیویورک اولین مورد ابتلا به کرونا در این ایالت را اظهار داشت.

پیتر تاز، مدیرعامل موسسه شورای سرمایه گذاری چیس، می گوید: اثرات شیوع کرونا به سادگی به سه ماهه دوم امسال کشیده خواهد شد.

روزی نیست که بگذرد و چندین شرکت آمریکایی از محل شیوع این بیماری تاثیر منفی اقتصادی نداشته باشند.

توبیاس لوکوویچ، استراتژیست مؤسسه سی تی گروپ، پیش بینی نموده است که با توجه به اختلال بر فراوری و گردشگری در نیمه نخست امسال، رشد اقتصادی سال 2020 تا حدودی پایین خواهد آمد.

لوکوویچ می گوید در صورتی که این فرایند به رکود در اقتصاد جهانی منجر گردد ممکن است شاهد سقوط 25 درصدی درآمد شرکت های بزرگ و نتیجتا افت بازار های اقتصادی باشیم.

روز سه شنبه گذشته کارشناسان بانک گلدمن ساکس آمریکا، اظهار داشتند که پیش بینی ها حاکی از آن است که شرکت های حاضر در شاخص S&P500 در سال 2020 شاهد رشد صفر درصدی درآمد خود باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 326

به "خسارت عمیق کرونا بر اقتصاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت عمیق کرونا بر اقتصاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید