خبرنگاران گردش در طبیعت به بعد از مهار کرونا موکول گردد

به گزارش جملات زیبا، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فرصت بهره مندی از مواهب طبیعت همواره وجود دارد و در این روزهای حساس برای حفظ سلامتی خود و افراد جامعه و حمایت از کادر زحمتکش درمانی، حتی الامکان از حضور در طبیعت پرهیز و گردش در 13 فروردین به بعد از ریشه کنی کرونا موکول گردد.

خبرنگاران گردش در طبیعت به بعد از مهار کرونا موکول گردد

حسن اکبری روز شنبه در آستانه 13 فروردین روز انس با طبیعت از عموم مردم و علاقه مندان به طبیعت خواست درخصوص حضور در طبیعت، تفرجگاه ها و مکان های تفریحی تابع دستورات ستاد مدیریت کرونا باشند و براساس رعایت توصیه های بهداشتی عمل نمایند.

وی اضافه کرد: آن دسته از طبیعت دوستان که علاقه مند و مُصر به حضور در طبیعت هستند ضمن رعایت تمامی توصیه های بهداشتی و بهره مندی از این موهبت های الهی و ارزش های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کاربستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: علاقه مندان به طبیعت با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب نمایند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری گردد.

وی گفت: در زمان حضور در طبیعت تا حد امکان غذاهای آماده که احتیاجمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت احتیاج به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده نمایند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند، خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش نمایند و از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری نمایند که در این شرایط بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیکی است.

اکبری اضافه کرد: حاضران در طبیعت، کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در خاتمه روز زباله های خود را در جنگل، کنار چشمه های آب، دره ها و مناطق کوهستانی رها ننمایند.

جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و حمل هرگونه سلاح، تبر و اره از دیگر توصیه هایی است که وی اعلام کرد و گفت: ضروری است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل ها و گیاهان، از آنها عکس بگیرند و سال ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی توضیح داد: گردشگران طبیعت به منظور بهره مند شدن از محیط زیست زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه های زیست محیطی و بهداشتی با مأموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری نمایند.

وی از طبیعت گردان سیزدهم نوروز خواست در صورت مواجهه با تخلف هایی همچون آلودگی هوا، ریختن زباله و پسماندها و شکار حیات وحش گزارشات تخلف خود را در سامانه doe.ir.1540 ثبت نمایند تا بسرعت موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و آنالیز قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1051

به "خبرنگاران گردش در طبیعت به بعد از مهار کرونا موکول گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گردش در طبیعت به بعد از مهار کرونا موکول گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید