خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد

به گزارش جملات زیبا، ارومیه-خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان عصر امروز، آدینه تشدید می گردد و ضروری است شهروندان از اطراق در جهت رودخانه ها بپرهیزند.

خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: رگبار باران همراه با رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد گاهی شدید نیز در استان پیش بینی شده که روز شنبه شمال استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه نمود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها و نیز برخورد صاعقه الزامی است.

کریمی با بیان اینکه ارومیه پربارش ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته با هفت میلیمتر بارش بود گفت: روز شنبه شمال استان نیز شاهد بارش های پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در روز گذشته در ارومیه به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت رسید اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته هوای ارومیه بین 9 و 21 درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با 6 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهر استان بود.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 6 میلیون تن محصول سالانه فراوری می گردد و ضروری است تا پیش بینی های هواشناسی در فرایند کاشت، داشت و برداشت لحاظ گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1115

به "خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید