خبرنگاران فعالیت 200 شرکت اینترنتی خرید و ارسال کالا در دوران کرونا درخوزستان

به گزارش جملات زیبا، اهواز-خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: 200 شرکت خرید اینترنتی در زمان شیوع کرونا در استان برای ارسال کالا جهت کاهش تردد مردم در سطح شهر فعال شدند که این تحول باعث افزایش ظرفیت پستی در خوزستان شد.

خبرنگاران فعالیت 200 شرکت اینترنتی خرید و ارسال کالا در دوران کرونا درخوزستان

علی صالح نساج دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: در شرایط کرونا بازار به دفعات و در موارد مختلف از سوی ستاد مدیریت کرونا تعطیل شدند به همین دلیل تقاضا برای خرید اینترنتی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت های خرید و ارسال کالای اینترنتی یاری شایانی در کاهش تردد مردم در این شرایط در سطح شهر داشتند که به شرکت های فعال از سوی این اداره کل تسهیلاتی پرداخت شد.

پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل روستایی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اعلام کرد: این اداره کل به 21 طرح که منجر به ایجاد مشاغل روستایی در استان شد 25 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است.

وی گفت: یکی از برنامه های اداره کل ارتباطات حمایت از ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری است و از طرح های مورد تایید و سود آور حمایت خواهیم کرد.

صالح نساج اعلام کرد: به افراد صاحب ایده و شرکت های استارت تاپی که احتیاج به وام داشتند نیز تسهیلاتی را پرداخت کردیم.

وجود 25 سایت ماهواره ای در مناطق عشایری خوزستان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اعلام کرد: به روستاهایی خدمات می دهیم که کد آبادی دارند اما در مناطق عشایری سایت ماهواره ای نصب می گردد که در 25 نقطه این سایت ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به قطع شبکه ارتباطات در مناطق عشایری و دور افتاده گفت: اداره برق در زمانی که خانوارهای عشایری از منطقه کوچ می نمایند ترانس های خود را جمع آوری می نماید و باعث قطع شدن شبکه در منطقه می گردد.

صالح نساج اضافه کرد:از دیگر مواردی که باعث قطعی شبکه می گردد سرقت تجهیزات مخابرات است که به دفعات این اتفاق اتفاق افتاده است.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار و اصناف به دفعات و در موارد مختلف و همچنین برای دوری از تجمع و تردد و در سطح شهر باعث شده تا رویکرد مردم برای خرید کالا بیشتر به صورت اینترنتی گردد.

در این بین افزایش بستر اینترنت و صدور مجوز برای شرکت های اینترنتی معتبر مورد توجه اداره کل ارتباطات قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1121

به "خبرنگاران فعالیت 200 شرکت اینترنتی خرید و ارسال کالا در دوران کرونا درخوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت 200 شرکت اینترنتی خرید و ارسال کالا در دوران کرونا درخوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید