خبرنگاران فرمانده ارتش افغانستان: هیچ نگرانی درموردخروج نیروهای خارجی وجود ندارد

به گزارش جملات زیبا، تهران- خبرنگاران- فرمانده ارتش افغانستان گفت که هیچ نگرانی در خصوص خروج نیروهای خارجی وجود ندارد زیرا نیروهای دولتی توانایی انجام عملیات را به گونه مستقل دارند.

خبرنگاران فرمانده ارتش افغانستان: هیچ نگرانی درموردخروج نیروهای خارجی وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران از شبکه طلوع نیوز، فرمانده بخش 111 ارتش افغانستان با توجه به کاهش نیروهای نظامی ایالت متحده گفت: حتی اگر دو هزار و 500 تن از نیروهای آمریکا در افغانستان بمانند در میدان جنگ در کنار ما حضور ندارند و تنها گاهی اوقات به فرماندهان ما مشورت نظامی می دهند.

فرماندهی بخش 111 ارتش افغانستان به طور معمول ماموریت های نظامی در استان های کابل، بامیان، کاپیسا، پنجشیر و پروان را انجام می دهند.

نیروهای 111 ارتش افغانستان به رغم تصمیم پنتاگون برای کاهش نیروها اعلام نمودند که آنان سال ها با تحمل قربانی ها، در برابر تروریست ها مبارزه نموده اند و در شرایط کنونی نیز به مبارزه خود ادامه می دهند.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به 2 هزار و 500 تن در بیانیه ای اعلام نمود در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) 2021 به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام نمود که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و 500 نفر به 2 هزار و 500 نفر کاهش خواهد داد.

پیش از این رویترز گزارش داد که پنتاگون خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به رغم قانون جدیدی که کاهش بیشتر نیروها را بدون دلیل موجه ممنوع می نماید، متوقف ننموده و ادامه داده است.

به موجب قانون جدید کنگره، اجازه استفاده از بودجه اختصاصی برای سال های اقتصادی 2020 و 2021 برای پرداخت هزینه عقب نشینی کمتر از 4 هزار نیروی آمریکایی داده نمی گردد، مگر آنکه کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا به کنگره گزارشی جامع از خطرات و تاثیر انجام ندادن این کار ارائه دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 921

به "خبرنگاران فرمانده ارتش افغانستان: هیچ نگرانی درموردخروج نیروهای خارجی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانده ارتش افغانستان: هیچ نگرانی درموردخروج نیروهای خارجی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید