خبرنگاران انتقاد روسیه از برخورد گزینشی آمریکا با موضوع تروریسم و تداوم اتهامات واهی به ونزوئلا

به گزارش جملات زیبا، مسکو - خبرنگاران - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه های جداگانه ای از برخورد گزینشی آمریکا در گسترش فهرست سازمان های تروریستی و نیز افزایش نیروهای نظامی پیرامون ونزوئلا با طرح اتهامات واهی علیه این کشور انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد روسیه از برخورد گزینشی آمریکا با موضوع تروریسم و تداوم اتهامات واهی به ونزوئلا

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود به گزارش مشترک مؤسسه غیردولتی آمریکایی آنتی دیفاماسیون لیگ و دانشگاه جورج واشنگتن اشاره کرده که با نام ترور پیروان رجحان نژاد سفید تغییر رویکرد به تهدیدهای معاصر منتشر شده است.

در این بیانیه گفته شده است: نتیجه گیری کارشناسان که توصیه هایی ازجمله در مورد گسترش فهرست سازمان های تروریستی کرده اند و واکنش مقام های آمریکایی به این گزارش، در مقاصد آمریکا و انگیزه های آن برای استفاده از حق تحریم به بهانه مبارزه با تروریسم جهانی و افراط گرایی تردید ایجاد می کند.

در گزارش مشترک گفته شده است که مساله افراط گرایی دست راستی و خشونت در آمریکا بر اثر ستیزه جویی و نفرت نژادی نخستین تهدید داخلی این کشور است حال آنکه واشنگتن راهکار روشنی برای حل این مساله ندارند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است: در گزارش یاد شده، کارشناسان بر ضرورت نگاه جدید به افراط گرایی دست راستی که تهدید جهانی محسوب می شود، تاکید کرده اند و در این دیدگاه هیچ شکی وجود ندارد و روسیه در چند سال اخیر بارها در مجامع جهانی از جمله سازمان ملل به این مساله اشاره کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه به عنوان نمونه ای از نادیده دریافت گروه های تروریستی ازسوی آمریکا به گردان آزوف در اوکراین و گروه استونی فویرکریگ دیویژن اشاره شده است که طبق معیارهای سازمان های تروریستی باید در این فهرست قرار گرفته و تحریم شوند.

وزارت خارجه روسیه ابراز تاسف کرده است که آمریکا رویکرد دیگری در مورد سازمان های تروریستی دارد که بر سودجویی اطلاعاتی و سیاسی و استفاده از معیارهای دوگانه پایدار شده است.

وزارت خارجه روسیه، در بیانیه دیگری از محاصره ونزوئلا توسط آمریکا و افزایش نیروهای آمریکایی در مناطق پیرامون این کشور به بهانه مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرده است.

در بیانیه آمده است: تجزیه و تحلیل این شرایط ماهیت موهوم اتهامات و ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا در مورد ونزوئلا را نشان می دهد.

وزارت خارجه روسیه می گوید: معتقدیم که این ادعاها، به هیچ وجه با وضع واقعی امور مطابقت ندارد و با نتیجه گیریها و ارزیابی های سازمان های مربوطه تابع سازمان ملل هماهنگ نیست، معتقدیم که بجای استقرار ناوها و قدرت نمایی باید همکاریهای متقابل و همبستگی پایه و اساس روابط بین کشورها را در این شرایط پیچیده برای جامعه جهانی تشکیل دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 447

به "خبرنگاران انتقاد روسیه از برخورد گزینشی آمریکا با موضوع تروریسم و تداوم اتهامات واهی به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد روسیه از برخورد گزینشی آمریکا با موضوع تروریسم و تداوم اتهامات واهی به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید