توافقی برای انجام سفر دیپلماتیک در خصوص توقیف نفت کش کره ای انجام نشده است

به گزارش جملات زیبا، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اخبار منتشره مبنی بر سفر هیاتی از کره به ایران برای پیگیری موضوع توقیف نفتکش کره ای گفت: سفر قائم مقام وزیر خارجه کره به ایران از قبل مطرح بود که اطلاع رسانی شد و در آینده نزدیک انجام می گردد اما ارتباطی با این موضوع نداشته و توافقی برای انجام سفر جداگانه بین دو کشور نیز وجود ندارد.

توافقی برای انجام سفر دیپلماتیک در خصوص توقیف نفت کش کره ای انجام نشده است

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط کشتی کره ای اظهار کرد: همانگونه که قبلا اعلام شد، مشکل کشتی کره ای کاملا فنی است و جمهوری اسلامی ایران مانند همه کشورها نسبت به حفظ و حمایت از محیط زیست دریایی حساسیت کامل دارد و با موارد نقض آن، طبق قانون برخورد می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: رفتار دولت کره در این زمینه قابل درک نبوده و مردود است. دولت کره را به برخورد منطقی و مسئولانه با این موضوع فنی ترغیب می کنیم.

خطیب زاده گفت: سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان نهاد متولی اینگونه مسائل، بصورت حرفه ای پیگیر یاری های لازم به کشتی و خدمه آن است و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخبار منتشره مبنی بر سفر هیاتی از کره به ایران برای پیگیری این موضوع گفت: سفر قائم مقام وزیر خارجه کره از قبل مطرح بود که اطلاع رسانی شد و در آینده نزدیک انجام می گردد اما ارتباطی با این موضوع نداشته و توافقی برای انجام سفر جداگانه بین دو کشور نیز وجود ندارد، چرا که اصولا این موضوع در قالب فنی و در جهت حقوقی تعریف شده پیش می رود و به سفر دیپلماتیک احتیاج ندارد.

به گزارش خبرنگاران، امروز بعضی از رسانه های کره ای خبر داده بودند که سئول میخواهد یک هیئت دیپلماتیک را برای حل مسئله توقیف نفت کش کره ای به ایران اعزام نمایند

همچنین سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه صبح در نشست خبری خود اعلام نموده بود که به زودی قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی به ایران سفر می نماید که یکی از محورهای اصلی گفت وگو ها در این سفر پول های بلوکه شده ایران در کره است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 899

به "توافقی برای انجام سفر دیپلماتیک در خصوص توقیف نفت کش کره ای انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقی برای انجام سفر دیپلماتیک در خصوص توقیف نفت کش کره ای انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید